Ізмаїльські суднобудівно-судноремонтні підприємства «Дунайсудносервіс» у виробничій кооперації з «Дунайсудоремонт» в січні 2020 року підписали контракт і приступили до реалізації унікального проекту – будівництва найбільшої несамохідної баржі в своїй історії: її вантажопідйомність становить 6000 тонн, подібних барж в Україні раніше не будували.
Баржа проекту D-6000 відноситься до типу «річка-море» і призначена для перевезення зернових вантажів, для чого буде оснащена люками і відповідними механізмами. Наявність двох трюмів сумарним об’ємом 8000 кубометрів дозволить при необхідності перевозити одночасно дві різні партії вантажу.
Замовником виступив «Світловодський річковий термінал», що входить до групи компаній «УкрАгроКом» і «Гермес-Трейдінг», холдингу АгроВіста, Кіровоградська область. Закладка кіля відбудеться вже в квітні, завершення робіт і здача замовнику заплановані на другу половину 2020 року.
Основні параметри Баржі:
Максимальна довжина – 127,6 м, ширина – 16,30 м, осадка – 3,80 м. Надводний габарит порожнього судна – 6,70 м, водотоннажність в прісній воді 6000 тн, в морській воді на осадку 3,80 м. – 7418 т.
Директор ПрАТ «Дунайсудносервіс» Станіслав Чімбер:
– Для нас, як для суднобудівників, виконання такого проекту є знаковим. Будівництво річкового змішаного флоту типу річка – море для перевезення зернових вантажів стало важливим напрямком діяльності підприємства. До теперішнього часу наш завод будував баржі меншою вантажопідйомності – місткістю 1000 тонн довжиною 73 м з осадкою 1,80 м. Новий, більш складний і велике замовлення, стане для менеджменту та колективу не просто наступним, а важливим і якісним етапом розвитку підприємства, багато в чому визначальним подальшу стратегію його розвитку. Це додатково підстьобує нас до своєчасного і якісного виконання замовлення, а моя віра в технічний потенціал і професіоналізм колективу дозволяє стверджувати, що саме так і буде.
Директор ПрАТ «Дунайсудноремонт» Віталій Купрієнко:
– Ми раді, що непрості переговори з Замовником успішно завершилися підписанням контракту і відкриттям важливого для підприємств Ізмаїла Замовлення, який дозволить забезпечити стабільною роботою співробітників нашого підприємства наступні дев’ять місяців, паралельно здійснюючи ремонт суден наших постійних і нових клієнтів. Особливо приємно, що це повністю український проект: баржу для українського замовника будують два українських підприємства з українського металу, розробником проекту є українське проектне бюро – це вселяє величезну надію на подальше зростання виробництва в Україні. На будівництво цього судна, вагою 1280 тонн, буде витрачено 1 230 тонн сталі, а процес побудови буде проходити під технічним наглядом Регістру Судноплавства України.
Фінансовий директор «ДУНАЙСУДНОСЕРВІС» Євген Шляхов
– Акціонери і менеджмент компанії, в ці непрості для вітчизняного суднобудування і судноремонту роки, прикладають чимало зусиль і пропонують максимально комфортні умови співпраці своїм клієнтам, особливо, в реалізації нових амбітних і патріотичних проектів. Протягом двох років наші компанії вели переговори за цим проектом, шукали фінансові можливості для його запуску і я радий, що Сторони змогли знайти оптимальне рішення і зайшли в будівництво першої баржі. Сподіваюся, що фінансові інститути, все ще спостерігають за процесом з боку, нарешті розглянуть перспективу і допоможуть розвиватися далі нашому партнерству заради майбутнього процвітання економіки України.
Директор, співзасновник «Світловодський річковий термінал», група компаній «УкрАгроКом» і «Гермес Трейінг», холдинг АгроВіста Юрій Скічко:
– Будівництво нової баржі є продовженням реалізації стратегії холдингу АгроВіста з розвитку та управління власною логістикою, доставки вантажів по річках України в глибоководні порти, на рейдову перевалку, скорочуючи обсяги перевезення залізничним і автомобільним транспортом, витрати на перевезення, збільшуючи тим самим доходи аграріїв шляхом закупівель через нашу торгову компанію «Гермес Трейдінг» у сільгосппродукції за вищою ціною. Одночасно знижуючи навантаження наземних транспортних артерій і витрати бюджету на ремонт автомобільних і залізних доріг. У 2012-2013 році холдинг реалізував кілька знакових інфраструктурних аграрних проектів. Одним з них був на Дніпрі в Світловодську, Кіровоградської області інвестиційний проект в розмірі 32 млн дол – сучасний річковий зерновий термінал з 94 тис. Тн одноразового зберігання, який на сьогодні перевантажує близько 250 -300 тис. Тн зернових і олійних, з кожним роком все більше збільшуючи частку відвантаження вантажів на річку. Для безперебійного відвантаження на воду і забезпечення флотом до перевезення акціонерами компанії було прийнято рішення створити свою судноплавну компанію.