Голова Нової митниці підбив підсумки роботи за 100 днів

Нова митниця виповнилося 100 днів. Під час карантину здається, що зупинилось усе, за винятком критичної для країни інфраструктури: комунікацій (вода, тепло, електрика, телефонія), банків, продуктових магазинів та аптек.”

Повідомив Максим Нєфьодов у соцмережі.

“Але це не так: реформи тривають:

? Запрацювали 7 сканерів на пунктах пропуску в Ягодині, Краковці, Раві-Руській, Шегинях, Ужгороді, Чопі та Порубному.

? Понад 500 найбільш одіозних співробітників митниці не потрапили до нової Держмитслужби — їх звільнили. Натомість відбулися перші відкриті конкурси на заміщення вакантних посад в Новій митниці. 283 кандидати взяли участь у 37 конкурсах: в середньому — 8 претендентів на одне місце.

? Розробили онлайн-калькулятор розрахунку вартості розмитнення авто. Також сервіс підтягує дані щодо мінімальної, середньої та максимальної вартості вказаного авто за 2018-2019 роки.

? Запустили онлайн-систему скарг. Вона дозволяє мінімізувати кількість необґрунтованих відповідей,та перекидань звернень між іншими органами державної влади. Консультанти надають відповідь протягом 5 днів. На сьогодні до системи надійшло 2038 звернень, 95% з них — опрацьовані. Надіслати скаргу можна за посиланням https://cc.customs.gov.ua/ або подзвонивши на короткий номер 1548.

? Митниця відкриває дані — запустили інтерактивний модуль аналітики https://bi.customs.gov.ua/. Наразі він працює у тестовому режимі: розділ, присвячений скаргам, вже у вільному доступі. Тут можна дізнатись, на роботу якої регіональної митниці скаржаться найбільше; наскільки користувачі послуг Митниці задоволені результатом розгляду скарг та ін. Невдовзі — можна буде знайти інформацію й щодо товарообігу з іншими країнами.

? Запустили систему онлайн-орієнтувань спільно з правоохоронними органами: відтепер Служба безпеки України може надіслати доручення провести митний огляд товарів в електронній формі. Раніше правоохоронці надсилали подібні «орієнтування» у паперовому вигляді. Відслідкувати кількість та результативність таких “запитів” було неможливо.

? Провели перший відкритий електронний аукціон через Prozorro.Продажі. Відтепер Митниця має можливість прозоро продавати товари, які власник не забрав до закінчення строків зберігання, та які досі знаходяться на складах митниць; які були виявлені під час митного контролю у зонах митного контролю, і власник яких невідомий; від яких відмовились на користь держави; які швидко псуються та мають обмежений термін зберігання.

? Усі митниці об’єднуються в єдину юридичну особу — у лютому Президент України підписав відповідний закон. Об’єднання дасть можливість швидше звільняти та простіше наймати працівників; після переатестації перевести їх на контракти, при цьому підвищивши зарплатню; централізувати закупівлі товарів та послуг.

? Відновили співпрацю з донорами. Раніше, через тотальну корупцію, поміж донорських організацій було негласне правило — з митницею справ не мати. Натепер, завдяки їхній підтримці, ми впроваджуємо нові інфраструктурні проекти (зокрема, +12 пунктів пропуску відремонтуємо до кінця року), якісні кадрові та функціональні зміни.

‼️ Найскладніше у будь-якій реформи — це запустити в хід процеси оновлення: перелопатити купу паперів, внести відповідні зміни в документи — від законів до внутрішніх наказів. Але цей етап ми пройшли, далі усе має піти швидше!”