Про це в інтерв’ю Укрінформу розповів виконуючий обов’язки директора порту Олександр Олійник.
– Ви згадали про проекти модернізації терміналів. Чи не могли б конкретизувати?
– Почну з того, що проектували і будували порт під обробку експортних вантажів, однак тенденції останніх років показують стабільну потребу нашої країни в імпорті певних груп товарів. На даний момент держстівідор Південний вже обробляє близько 2,6 мільйона тонн вантажу імпортного вугілля в рік.
З урахуванням цього в січні поточного року розпочато проектні роботи з будівництва перевантажувального комплексу імпортних навалювальних вантажів, який дозволить збільшити обсяги перевалки до 5 мільйонів тонн і скоротити час на їх обробку. У портфелі замовлень підприємства такий обсяг вантажів вже є.
Втім, це лише одне з чотирьох перспективних напрямків для прискорення перевалки вантажів і навантаження-розвантаження балкерів типу Capesize. На нараді за участю провідних фахівців ми прийшли до висновку, що в модернізації потребує і перевантажувальний комплекс експортних вантажів, необхідно проектування і будівництво додаткового комплексу вагоноперекидача, потребує порт також в придбанні спеціалізованого обладнання для зернового комплексу і для стафірування контейнерів.
Модернізація комплексу імпортних навалювальних вантажів включає кілька великих проектів. Зокрема, планується спорудження конвеєрної лінії біля причалів № 5, 6, 7, яка буде доставляти вантажі на верхню складську майданчик. Також буде побудований склад відкритого типу зберігання, обладнаний сучасною технікою і розрахований на одночасне зберігання до 200 тисяч тонн вантажів.
– Яка загальна вартість об’єктів реконструкції?
– За попередніми оцінками, будівництво комплексу імпортних вантажів обійдеться порту в 18,4 мільйона доларів США, очікуваний економічний ефект – додаткові щомісячні надходження до бюджету підприємства близько півмільйона доларів США. Крім того, введення в експлуатацію комплексу забезпечить нарощування доходів підприємства за рахунок зменшення собівартості переробки вантажів, зниження навантаження на тепловози підприємства і, відповідно, зменшення витрат на ремонт і ПММ.
І що не менш важливо, реалізація цих проектів дозволить зменшити накопичення імпортних вантажів на складах, а також скоротити обсяг маневрових робіт в напрямку залізничної станції «Берегова». Збільшення кількості оброблюваних вагонів з імпортним вантажем до 200 на добу також дозволить підвищити норми вивантаження судів і зменшити їх простий у причалів.
До речі, паралельно з будівництвом цього комплексу ми плануємо почати проектування і будівництво нового комплексу вагоноперекидача, адже чинний механізм введений в експлуатацію понад 30 років тому, він вимагає постійного технічного обслуговування і особливої уваги. Поки що комплекс справляється з щодобового вивантаженням 500 вагонів, але ж наше завдання – істотно збільшити кількість оброблюваних вагонів з експортними сировиною, причому на даний момент вже маємо замовлення на щодобовий вивантаження близько 600 вагонів.
Нагадаємо, тиждень тому Президент України Володимир Зеленський поставив перед міністром енергетики та захисту довкілля Олексієм Оржелем завдання обмежити імпорт вугілля та електроенергії.
“Про який імпорт може йтися, коли країни, з яких ми імпортуємо, не пускають нас на свої ринки?”, – сказав глава держави на нараді працівників вугільної галузі в Києві у вівторок.
Водночас він зазначив, що імпорт можливий виключно щодо певних марок вугілля, які не добувають усередині країни.
“Тому спочатку наше вугілля, наші шахтарі, наша електроенергія”, – наголосив Зеленський, резюмувавши, що імпорту немає місця в українській вугільній галузі.