Для адвоката Масі Найєма пояснюємо: Судноплавні лінії вигідні всім, – Портінвест Лоджистік

Прес-служба компанії Портінвест Лоджистік прокоментувала звинувачення адвоката Масі Найєма. Відповідний лист надійшов на адресу “Морських бізнес-новин України”.

“Компанія Портінвест Лоджистік є агентом лінії закордонного плавання FAYETTE LINE SERVICES. Діяльність лінії дозволила не тільки збільшити на 67% кількість вантажу, що перевантажується приватними терміналами ТОВ «ТІС-Руда», ТОВ «ТІС-Контейнерний термінал» і державним стивідором ДП «МТПЮ» в морському порту Південний, а також призвела виключно до збільшення надходжень портових зборів як на адресу ДП «АМПУ», так і на адресу ТОВ «ТІС-Контейнерний термінал», збереженню робочих місць та позитивної зайнятості працівників порту, забезпечивши діловий, стабільний авторитет України в міжнародних торгових відносинах.

Таким чином, розповсюджені в ЗМІ звинувачення щодо спричинення збитків державі є неспороможними та мають на меті спробу недобросовісних учасників ринку вирішити проблеми власного бізнесу шляхом усунення більш успішного, компетентного і професійного конкурента, яким є Компанія Портінвест Лоджистік. Цілком зрозуміло, що зовсім не в інтересах держави Україна здійснюється дискредитація законної діяльності Портінвест Лоджистік шляхом непрофесійних публікацій і звернень в різні правоохоронні органи.

Задля підсилення ефекту «рейдерського» захоплення бізнесу, до цього процесу залучено адвоката з відомим ім’ям в Україні Масі Найєма. Не маючи фаху в сфері морського права він на свій розсуд трактує вітчизняне і міжнародне законодавство, що регулює міжнародне лінійне судноплавство. В своїх зверненнях і публікаціях адвокат Масі Найєм критикує лінію FAYETTE LINE SERVICES, яка відповідально здійснює морські перевезення з дотриманням всіх норм і правил, встановлених законодавством.

При цьому, в порушення ст.7 Правил адвокатської етики, Масі Найєм демонструє явну непрофесійну майстерність, надаючи завідомо неправдиві «відомості» із посиланням на те, що йому вони стали відомі «в ході своєї професійної діяльності». Проте ці «відомості» кожен раз змінюються в залежності від його звернень в правоохоронні і судові органи: 08 січня 2020 року адвокат Масі Найєм стверджував, що використовуються підроблені документи з метою отримання пільг при сплаті портових зборів ТОВ «ПортінвестЛоджистік », а коли судом було відмовлено в реєстрації такого виробництва 03 лютого 2020 року він «вирішив» звинувачувати в цьому Адміністрацію морських портів України.

Для адвоката Масі Найєма пояснюємо наступне:
Судноплавні лінії вигідні всім: порти отримують гарантоване завантаження, морські судна також мають гарантію зайнятості і завантаженості, учасники ринку можуть своєчасно виконувати контрактні зобов’язання щодо постачання товарів в обумовлених обсягах, якісно і в чіткі терміни, держава отримує більше портових зборів за рахунок регулярності суднозаходів. При цьому одержувачем знижок за роботу в режимі лінії закордонного плавання є судно, а ніяк не агент.

Для України важливо, щоб обов’язковим портом заходу судна ліній був український морський порт. Так, лінія закордонного плавання FAYETTE LINE SERVICES здійснює регулярні рейси заявленими судами типу cape-size в обов’язковий морський порт Південний, як це передбачено Наказом Мінінфраструктури України №790 від 14.10.2013. Згідно з цим же Наказом Мінінфраструктури обов’язковим лінійним портом може бути виключно морський порт України, а іноземні морські порти є факультативними.

В українському законодавстві немає винятків для типів вантажів, що перевозяться на лінії. Зокрема, лінія FAYETTE LINE SERVICES перевозить залізорудну сировину і вугілля. Світовий досвід також відносить до ліній не тільки контейнерні і пасажирські, а й інші види перевезень масових вантажів. У світовому судноплавстві немає ніякого «загального розуміння» або «традиційно так прийнято» щодо ліній, як про це розповідають псевдоспеціалісти. Всі дії, зокрема й щодо ліній, визначаються строго в нормативних правових рамках.

United Nations Conference for Trading and Development (UNCTAD) в своєму керівництві щодо застосування Конвенції про Кодекс поведінки лінійних конференцій говорить про те, що ця Конвенція поширюється на лінійні конференції, тарифні угоди та інші схожі угоди, проте не на все лінійне судноплавство.  Вона також вказує, що процедура реєстрації лінії закордонного плавання та критерії, які застосовуються до лінії закордонного плавання повинні визначатися національним законодавством і уточнює, що основні характеристики лінійного сервісу – фіксований рух між портами або іншими зафіксованими терміналами за раніше заявленим графіком.  При цьому немає вимог до того, що перевезення повинно здійснюватися в контейнерах, упаковках або навалом, будь-які обмеження відсутні.  Посилання на порушення міжнародних норм тим більше неспроможні, що Україна не є учасником Конвенції про Кодекс поведінки лінійних конференцій, тобто  її положення не поширюються на Україну.

Портінвест Лоджистік виступає за ратифікацію Конвенції, оскільки Цілі і Принципи, викладені в ній, декларують розвиток міжнародної торгівлі та відсутність дискримінації щодо судновласників або вантажовласників.  Всі агенти в Україні, за нашим переконанням, повинні дотримуватися цих принципів.

Компанія Портінвест Лоджистік готова разом з Масі Найємом виступити зі спільною ініціативою щодо ратифікації Конвенції про Кодекс поведінки лінійних конференцій, а також її імплементації в законодавство України, зокрема в нормативні акти, які регулюють лінії закордонного плавання, використовуючи його глибокий інтерес до сфери морських перевезень. Така співпраця, на нашу думку, дозволить виключити маніпуляції навколо лінійного судноплавства і зробити цей інститут відкритим і прозорим для всіх агентів, судновласників і чиновників, які будуть дотримуватися Цілей та Принципів Конвенції. ”

Повідомила прес-служба компанції.

Нагадаємо, 26 лютого адвокат Масі Найєм повідомив, що НАБУ  відкрило кримінальне провадження за його заявою про злочин щодо обставин отримання знижок на портові збори суднами FAYETTE LINE SERVICES за ч. 2 ст. 364 КК України на підставі ухвали Вищого антикорупційного суду.

“Ми вже готуємо додаткові матеріали та клопотання до НАБУ про слідчі дії в цьому провадженні. Рада громадського контролю НАБУ також звернула увагу на провадження пов’язані з Адміністрацією морських портів України та направила відповідний запит до НАБУ.

Згідно з листом РГК НАБУ, отриманим на моє звернення, НАБУ вживає кроків по збору інформації щодо функціонування лінії закордонного плавання FAYETTE LINE SERVICES та щодо розслідування фактів відчуження майна ДП “Одеський порт” у кількох кримінальних провадженнях.” – написав він у соцмережі.