АМПУ отримає 200 тис. євро на інтеграцію українських портів на Дунаї до транспортної системи ЄС

Адміністрація морських портів України здійснить комплексний аналіз розвитку транспортних коридорів та внутрішніх водних шляхів української частини Дунайського регіону в рамках спільного проєкту – Дунайської транснаціональної програми – «Integrating the Danube waterway into smart and sustainable multi-modal & intermodal transport chains of cargo and passengers» (скорочено – DIONYSUS), що фінансується за рахунок грантових коштів ЄС та має розкрити транспортний потенціал Дунаю для усіх країн, що розташовані вздовж ріки.
«Участь ДП «АМПУ» у проекті DIONYSUS – це ще один крок до інтеграції українських портів на Дунаї до загальноєвропейських транспортних коридорів. Зараз АМПУ спільно з Єврокомісією розпочинає детальний аналіз та планування розвитку наших дунайських портів, які забезпечують близько 30% від загального вантажопотоку по всіх країнах-членах Дунайської Комісії», – зазначив керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс. Наразі, за його словами, АМПУ вже підписано Партнерську Угоду із основним партнером за проектом – Pro Danube Romania. На початку наступного року має бути підписана Угода про Субсидію, і вже навесні 2020-го ми почнеться активна фаза проєкту.
Проєкт складається з основних модулів (Working Packages), серед яких: «Транспортні коридори та ВВШ» (Transport Corridors and IWT markets), «Комплексний розвиток портів» (Integrated Port Development) та «Пілотні проекти» (Pilot Cases), по яких передбачена розробка перспективних пропозицій щодо розвитку портів та портових терміналів в дунайських портах, днопоглиблення, створення покращених навігаційних умов, розробка планів збільшення потужностей портів, розробка та впровадження ТЕО на залучення інвестицій та ґрантів ЄС для реалізації крупних інфраструктурних проектів тощо.
Проект фінансуватиметься фондами Європейського союзу – Європейським фондом регіонального розвитку – ERFD та Європейським інститутом сусідства для України – ENI UA. Загальний обсяг фінансування, який виділяється для АМПУ Європейським інститутом сусідства з Україною складає близько 200 000 євро.
«Участь АМПУ, як представника України у цьому проекті, дозволить досягти одразу декількох цілей. Українські порти за його підсумками будуть включені до комплексного аналізу транспортної мережі Дунайського регіону. Це дозволить збільшити їх інвестиційну привабливість та поінформованість про логістичний потенціал української частини Дунаю міжнародних інвесторів завдяки аналітичним матеріалам Єврокомісії. І, нарешті, участь у цьому проекті повинна стати гарним прикладом ефективної співпраці та залучення європейських грантів на розвиток транспортної інфраструктури нашої країни», – додав Райвіс Вецкаганс.
Головні завдання, які мають вирішити країни-учасниці – аналіз мультимодальної та інтермодальної транспортної системи в Дунайському регіоні, у поєднанні з розвитком внутрішніх водних шляхів (зокрема, навігаційних шляхів р. Дунай та її судноплавних притоків) і розробкою планів розвитку дунайських портів у кожній країні.
На базі цього буде вироблено рекомендації щодо інтеграції Дунаю в міжнародні транспортні ланцюги коридорів «Європейський Союз – Центральна та Східна Європа», а також в маршрут Нового шовкового шляху з Чорноморського регіону до Центральної Азії.