АМПУ пропонує стивідорам переходити на прямі договори з «Укрзалізницею»

Ці та інші питання були внесені до порядку денного чергового засідання Ради Одеського порту. Дискусія за круглим столом відбулася вчора, 28.11.2019 р., у головному офісі Одеської філії ДП «Адміністрація морських портів України» (ДП «АМПУ») під головуванням в.о. начальника філії Дениса Карпова. У роботі засідання взяв участь керівник ДП «АМПУ» Райвіс Вецкаганс.

З-поміж іншого члени Ради розглянули питання доцільності переходу стивідорних компаній на прямі договори з залізницею. У своїх виступах представники бізнесу погодились з тим, що диспетчеризація залізничних операцій у порту не є функцією адміністрації порту. Разом з тим портові оператори висловили одностайну позицію про передчасність переходу на прямі договори з залізницею найближчим часом. На думку стивідорів, спершу слід дочекатись висновків створеної  в цьому році робочої групи, яка розробляє стратегію модернізації залізничної інфраструктури та оптимізації залізничних операцій у порту.

Керівник групи Анастас Коккін – генеральний директор ДП «КТО» – у своєму виступі зокрема  зазначив, що дослідження в даному напрямку просуваються доволі успішно, до роботи залучені висококваліфіковані спеціалісти Дніпровського НДІ залізничного транспорту. Бізнес-план подальшого розвитку залізничної складової порту експерти будуть готові надати наприкінці першого кварталу наступного року.

Серед актуальних питань порядку денного учасники засідання обговорили також пропозицію ДП «АМПУ» щодо  часткової компенсації стивідорними компаніями витрат адміністрації порту на утримання відомчої служби пожежної безпеки (СПБ).

Як сповістив присутніх Ігор Кізлак – заступник головного інженера ОФ ДП «АМПУ» з  безпеки праці – за рік на централізований пульт служби пожежної безпеки адміністрації порту надходить більше двохсот сигналів про спрацювання пожежної сигналізації, в тому числі – з виробничих об’єктів приватних компаній (займання недопалків, короткі замикання електрообладнання, необережне поводження з вогнем, застарілість технічного устаткування і машин, тощо).

За словами виступаючого, ефективне попередження масштабних пожеж, які можуть призвести до людських жертв і завдання матеріальних збитків на мільйони гривень, можливе лише за умов 1) проведення профілактичної роботи по недопущенню виникнення пожеж та 2) своєчасної подачі вогнегасної речовини на об’єкті загоряння. Водночас, треба мати на увазі, що пожежним машинам найближчих до порту підрозділів ДСНС потрібно 20-25 хвилин, щоб прибути на місце загоряння у порту. Більше того, ефективність роботи таких підрозділів об’єктивно знижується відсутністю знання специфіки порту і досвіду гасіння пожеж на плавзасобах.

Заслухавши цю інформацію, представники стивідорного бізнесу повністю підтримали тезу про необхідність функціонування відомчої пожежної охорони в порту та в цілому пристали на пропозицію компенсувати на пропорційній основі витрати на утримання такого підрозділу. Як варіант, ними було запропоновано опрацювати виділення СПБ у окремий суб’єкт господарювання, щоб можна було спрямовувати фінансування цільовими платежами. Інші пропозиції з даного питання стивідорні компанії мають надати згодом у встановлений протоколом термін.

Насамкінець учасники засідання Ради порту затвердили орієнтовний план-графік  проведення подібних зібрань у наступному 2020 році (щоквартально).