Філія Держгідрографії самостійно відремонтувала частину свого флоту

У 2019 році Держгідрографія активно ремонтувала спеціалізовані плавучі засоби установи. Вперше фахівцями ФДУ «Дніпровський район Держгідрографії» самостійно проведено ремонт чотирьох теплоходів.

Практично весь флот ФДУ «Дніпровський район Держгідрографії» складається із суден, переданих Держгідрографії від ДП «Укрводшлях» (наказ Міністерства інфраструктури України від 10.03.2017 № 95). Більшість цих суден потребували капітального або часткового ремонту. Через не проведення чергового огляду Регістром класифікаційні документи плавзасобів втратили чинність. Тому першочерговим завданням Держгідрографії було проведення докових ремонтів суден філії, відновлення їх технічних характеристик і отримання документів класифікаційного органу – Регістру судноплавства України, що надають право на експлуатацію суден за призначенням.

Весною поточного року після ремонту були введені в експлуатацію обстановочні судна «Шляховий-151» та «Шляховий-152». У вересні майже одночасно розпочато ремонт теплоходів філії «Рутіл» та «Перекат» у м. Дніпро, «Шляховик-3» та «Дельфін» у м. Києві і несамохідної баржі-площадки «Т-502» у м. Кременчук.

Чотири теплоходи вперше в практиці філії ремонтували фахівці ФДУ. Адже 31 липня 2018 року філія отримала Свідоцтво про визнання № СВ-412-3-88-18 на право виконання робіт з вимірювання залишкових товщин корпусних конструкцій та Свідоцтво про відповідність підприємства № СВП-412-3-89-18 на право виконання діагностики та ремонту корпусів суден, суднових двигунів, гвинто-рульового комплексу, суднових систем, електрообладнання. Всі роботи з дефектування та ремонту корпусних конструкцій, головних двигунів, допоміжних механізмів, суднових систем, електрообладнання, заміри опору ізоляції, огляд та перевірку систем стисненого повітря, огляд та випробування вантажопідіймальних пристроїв, виробів валової лінії, гвинто-рульового комплексу виконувались фахівцями служби флоту ФДУ із залученням вимірювальної електротехнічної лабораторії та екіпажів суден.

До ремонту корпусів суден «Шляховик-3» та «Дельфін» були залучені спеціалісти ремонтно-відновлювальної дільниці ФДУ – газорізальники, електрозварники. За результатами дефектування корпусних конструкцій суден було замінено зовнішню обшивку 20 м2 на «Шляховик-3» та 50 м2 на «Дельфін» та частковий ремонт корпусного набору суден. Також виконано значний обсяг наплавлення на зовнішній обшивці в місцях виразкового корозійного зносу. Виконано відновлення балерів рулів, гребних гвинтів та валів валолінії методом наплавлення з наступною механічною обробкою.

Мале приватне підприємство «Виробничо-комерційна фірма «ТОС», що є підрядною організацією з надання послуг докового ремонту всіх чотирьох теплоходів, виконало роботи з підіймання та спускання плавзасобів, піскоструменеве очищення металевих поверхонь судна, ґрунтування та фарбування.

На сьогодні ремонт суден «Шляховик-3», «Рутіл», «Перекат» та баржі «Т-502» повністю завершено і отримано класифікаційні документи Регістру судноплавства. Плавзасоби введені в експлуатацію та використовуються для обслуговування і зняття засобів навігаційного обладнання на Дніпрі та водосховищах. Докова частина ремонту теплохода «Дельфін» завершується, судно готується до спуску на воду та продовження ремонту на плаву (капітальний ремонт головного двигуна і суднових систем).

У жовтні на київському заводі суднобудування та судноремонту розпочато ремонт несамохідних барж-площадок «Т-702» та «Т-313». Закінчення ремонту заплановано на весну 2020 року. Також у планах наступного року передбачається ремонт судна «Шляховик-2» та частини несамохідних плавзасобів філії.

Таким чином, флот буде поступово відновлений для виконання головного завдання філії ­– оснащення внутрішніх водних шляхів у встановленій зоні відповідальності береговим і плавучим навігаційним обладнанням та забезпечення його безперебійної роботи.