- На минулому тижні відбулась зустріч в.о. директора ДП «Одеський порт» Олексія Мясковського з колективом портового флоту, на якій призначений 22 жовтня керівник презентував своє бачення шляхів виводу підприємства з кризової ситуації.
ПРО ШЛЯХИ ВИХОДУ
– Ситуація, в якій опинився ДП «Одеський порт», близька до критичної, – констатував Олекій Мясковський. – Підприємство вже протягом тривалого часу працює в «мінус». За результатом 9 місяців збитки складають 80 млн. грн (до кінця року можливо виростуть ще на 20 млн. грн.), а дебіторська заборгованість складає 180 млн. грн. Положення складне, але ми знаємо яким чином вирішити проблеми, – запевнив в.о. директора.
Одним з перших кроків було звільнення минулого керівництва підприємства. На їх місце прийшли професіонали, які добре знають свою справу і порт. Це перший заступник директора Петро Жуков – в недалекому минулому був директором ВСП «Судноверф «Україна»; заступник директора з комерційних питань Ігор Кашубський – відомий спеціаліст, займав різні відповідальні посади в порту; заступник директора з економіки Наталія Караджа – в минулому головний бухгалтер Одеського порту, начальник портового флоту Олександр Антонов – моряк з великим досвідом, до недавнього часу капітан Одеського порту. Інші спеціалісти теж відповідальні і не чужі для порту люди.
Першочергові заходи по виводу підприємства зі складної економічної ситуації була представлена Міністру інфраструктури України Владиславу Криклію і була ним підтримана.
Заходи не передбачають ні тотального скорочення робочих місць, ні об’єднання з АМПУ, про що йшли чутки. Єдина задача, що стоїть перед колективом – ліквідація збитковості та подолання негативних тенденцій, які мали місце останні роки. Це цілком реально.
Оздоровити економіку підприємства планується за рахунок повернення втрачених в минулому позицій.
Так, портофлот ОМТП займав у вересні лише 8% ринку буксирних послуг в порту. Сьогодні вживаються заходи, які дозволять ліквідувати непрозору конкуренцію з іншими державними компаніями. За рахунок чого до кінця року вдасться повернути 20-30% ринку. Олексій Мясковський висловив надію, що наведенню порядку на ринку буксирних послуг посприяють і спеціальні заходи, що передбачені Міністерством інфраструктури. Це дозволить підвищити доходи підприємства, які будуть спрямовані на стимулювання людей і на відновлення технічного стану суден, які вже давно не ремонтувались.
ПРО ЗАХМАРНІ ОКЛАДИ
Олексій Мясковський висловив надію, що фінансовий план 2020 року, на відміну від досі не затвердженого ФП 2019 року, буде прийнято своєчасно. Він буде орієнтований на позитивний результат, і в ньому буде передбачено підвищення заробітної плати. При чому у пріоритеті буде виробничий персонал. У цьому напрямку вже зроблено важливий крок. Захмарні посадові оклади, які були у минулого керівництва, зменшені в 8-10 разів. Тільки ця міра принесла економію фонду оплати праці близько 5 мільйонів гривень за місяць.
ПРО СУДНОРЕМОНТ
Під час зустрічі в.о. директора окреслив і деякі інші напрямки розвитку підприємства.
Одним з найбільш масштабних проектів планується до реалізації в районі судноверфі.
Він передбачає розвиток причальної лінії та прилеглої території заводу. Капіталовкладення в межах 80 млн доларів інвестує всесвітньо відома компанія CMA CGM. Найближчим часом проект буде окремо презентовано Прем’єр-міністру України. Скоріш за все, проект буде здійснюватися в рамках нещодавно прийнятого Верховною радою Закону про концесії. Успішна його реалізація суттєво підвищить виробничі потужності Одеського порту, збільшить кількість суднозаходів, а відтак і попит на буксирно-кантувальні операції.
Разом з тим будуть прийняті заходи, щоб зберегти потужності судноверфі та робочі місця.
– Ми не маємо на меті ліквідацію заводу, йдеться про часткову зміну профілю виробництва. Нічого руйнуватись не буде. Будуть використовуватись цехи і устаткування, будуть задіяні люди, – запевнив О.Мясковський.
Судноремонт за словами керівника буде оптимізовано наступним чином. Док №4, який знаходиться в неналежному стані і ремонтувати його не доцільно з економічної точки зору, буде виставлений на продаж. Док №2 планується передислокувати. Зараз проробляється варіант переміщення його у район 28 причалу. Таким чином, у сфері судноремонту будуть задіяні «ПСМ-650» і док №2, що дозволить ремонтувати не тільки власний флот ДП «ОМТП», а і сторонні судна.
Процес оздоровлення економіки підприємства у чималій мірі залежить від вирішення проблеми кранів та іншого підйомно-транспортного устаткування, яке утримується на балансі ДП «Одеський порт». Від морально застарілої техніки компанії-орендатори відмовляються. Треба проаналізувати ситуацію і вирішити її подальшу долю: списати, або ж реалізувати на ринку. Зараз це питання вивчається у комплексі з проблемою доцільності придбання нової техніки.
Голова профспілки РМТ Одеського порту Володимир Зайков, який також брав участь у цій зустрічі, закликав моряків підтримати ініціативи О.Мясковського, як фахівця, який протягом роботи в Одеському порту з 1998 року довів свій професіоналізм та відданість порту.
На завершення зустрічі О.Мясковський відповів на питання присутніх. Вони стосувались оплати праці, ситуації на ринку буксирних послуг та відповідальності осіб, що завели підприємство у складну економічну ситуацію.
Прес-служба адміністрації Одеського морського порту.