На черзі концесія морських портів Маріуполь, Бердянськ, Одеса та паромного комплексу у порту Чорноморськ – Міністр Інфраструктури

Про це повідомив Міністр інфраструктури Владислав Криклій під час зустрічі із Тимчасовим повіреним у справах США Посольства США в Україні Вільямом Б. Тейлором. Зустріч пройшла 30 жовтня 2019 року у Маріупольському торговельному порту. Участь у зустрічі також взяли керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс та керівництво Маріупольського порту.

Сторони обговорили питання двостороннього співробітництва в морській та річковій галузях, залізничній, авіаційній, автодорожній, а також можливості для інвестицій в інфраструктурні проєкти в Україні.  

«Для нас надважлива підтримка США та світової спільноти. Ми маємо амбітні цілі залучити якомога більше інвесторів у транспортну галузь України. З цією метою, Парламентом України вже проголосовано закон про концесії. Стартували два пілотні концесійні проєкти у морських портах Ольвія та Херсон, на черзі концесія морських портів Маріуполь, Бердянськ, Одеса та паромного комплексу у порту Чорноморськ. Окрім портів, у наших планах також концесія доріг, вокзалів та регіональних аеропортів. Так, за підтримки Світового банку ми працюємо над проєктами концесійних доріг M-06 Львів – Стрій, M-09 Львів – Тернопіль, M-05 Київ- Біла Церква, M-10 Львів-Краківець. У співпраці з МФК ми готуємо концесію аеропортів Херсон, Чернівці, Запоріжжя та карго терміналу в аеропорту Біла Церква. Також, на черзі концесійні проєкти залізничних вокзалів Харкова, Дніпра,  Хмельницького,  Миколаєва, Чопа» , – повідомив Владислав Криклій.

Міністр інфраструктури також зауважив, що окрім концесійних проєктів, Україна також має намір збільшувати перевезення річками. За його словами, очікується, що вже до кінця цього року, Верховною Радою буде проголосовано законопроєкт про внутрішній водний транспорт, який дасть старт реформі річки.

Особливу увагу під час зустріч було приділено питанню забезпечення безпеки та свободи судноплавства у Чорному і Азовському морях. Владислав Криклій зазначив, що за роки російської агресії та через обмеження спричинені Керченським мостом, порти Азовського регіону втратили майже половину суднозаходів та вантажів. Окрім того, великим ударом для морських портів Маріуполя та Бердянська стали зупинки з боку ФСБ Росії суден, які прямують з/до портів Маріуполь і Бердянськ, для так званого «огляду». Всі ці фактори негативно вплинули на роботу портів та економіку країни.

У свою чергу, пан Вільям Тейлор зазначив, що США зацікавлені в економічному і політичному успіху України, та мають намір і надалі підтримувати нашу державу.