- Деталі
- Створено: П’ятниця, 18 жовтня 2019, 15:42
Господарський суд Миколаївської області почав розгляд справ за позовами Адміністрації морських портів України про припинення договорів сервітутів. Згідно з висновками Антимонопольного комітету України продовженнявиконання договорів про встановлення сервітутів між АМПУ та окремими стивідорними компаніями у морському порту Миколаїв може призвести до порушення конкурентного законодавства. За попередніми розрахунками сума штрафу, який може бути накладений на держпідприємство, сягатиме 28 млн грн.
На сьогодні в українських морських портах майже усі з понад 100 стивідорних компаній користуються причалами та причальною інфраструктурою на підставі договорів про надання спеціалізованої послуги доступу до причалів. Вартість цієї послуги визначена державними регульованими тарифами згідно наказу Міністерства інфраструктури України № 541 від 18.12.2015. Проте, сім компаній у Миколаївському морському порту протягом останніх чотирьох років відмовляються укладати відповідні договори про надання спеціалізованої послуги та продовжують за договорамисервітутів сплачувати за ті самі послуги значно меншу ціну ніж їх конкуренти.
За таких обставин, у випадку подальшого існування неконкурентних умов, Антимонопольний комітет України вбачає можливість порушення статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції». У відповідностідо положень цього закону суб’єкти господарювання зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчинятибудь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. Таким чином, продовження правовідносин сервітуту може бути розцінене саме як вчинення таких неправомірних дій. Наполягання стивідорних компаній на продовженні відносин на існуючих умовах порушує права та інтереси АМПУ на здійснення законної господарської діяльності та спонукає до вчинення порушення, за яке передбачено відповідальність у вигляді штрафу у розмірі до 10% від річного доходу підприємства (до 28 млн грн). Багатомільйонний штраф негативно вплине на діяльність Адміністрації морських портів України та реалізацію проектів з розвитку портової інфраструктури.
Оскільки стивідорні компанії — відповідачі у справах — відмовились від пропозицій Адміністрації щодо врегулювання спору у досудовому порядку, подальше вирішення питання чи будуть ці стивідорні компанії і надалі продовжувати отримувати неконкурентні переваги перед іншими, або все ж таки рівні конкурентні умови у Миколаївському морському порту буде відновлено, залежить від справедливого судового рішення.