- Деталі
- Створено: Вівторок, 01 жовтня 2019, 16:41
01 жовтня 2019 рокув Одесі відбулась презентація пілотних проектів концесії держстивідорів у портах Ольвія та Херсон. Захід викликав чималий інтерес серед представників бізнесу. Участь у конференції для інвесторів взяли понад 46 компаній — потенційних учасників конкурсу з 11 країн (Україна, Туреччина, Бельгія, Нідерланди, Сінгапур, Великобританія, Данія, США, Катар, Грузія, Німеччина).
Міністр інфраструктури України Владислав Криклій та голова Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури Юрій Кісєль запевнили потенційних інвесторів, що усі гілки влади підтримують реалізацію концесійних проектів у портах. Більше того, потенційні інвестори можуть розраховувати, що паралельно з тим як вони будуть реалізовувати свої проекти у портовій галузі, держава буде розвивати автомобільну та транспортну інфраструктуру. Це дозволить покращити логістику у межах всієї країни та завантажити нові потужності у портах.
За словами керівника Адміністрації морських портів України Райвіса Вецкаганса, проведення конкурсів за пілотними проектами концесії держстивідорів у портах Ольвія та Херсон відкриває для української портової галузі нові можливості із залучення приватних інвестицій у розвиток інфраструктури портів, які давно та активно використовуються у країнах ЄС. «Мій досвід роботи у портовій галузі Європи, а також детальний аналіз концесійних проектів, що зараз реалізуються у портах ЄС та світу, свідчать про великий потенціал концесії як механізму державно-приватного партнерства для розвитку портової галузі держави. Через договори концесії такі порти, як Антверпен (Нідерланди), Піреус (Греція), Констанца (Румунія), Бургас (Болгарія), Барселона (Іспанія), Самсун (Турція) змогли залучити великі світові компанії та шиппінгові лінії, а також істотно збільшити свої потужності та вантажообіг»,— зазначив Райвіс Вецкаганс.
Керівник АМПУ подякував міжнародним партнерам ЄБРР та IFC та експертній групі, яка у співпраці з представниками АМПУ брала участь у підготовці концесійних проектів, а також Президентові України, Кабінету Міністрів та Міністерству інфраструктури за підтримку та прийняття рішення, важливого для портової галузі.
Очікувані обсяги інвестицій у розвиток стивідорних компаній «Ольвія» та «Херсон» в рамках пілотних концесійних проектів складають понад 65 млн доларів. У Херсоні ці кошти мають бути спрямовані на модернізацію, переобладнання та збільшення потужностей для перевалки. У Ольвії – на будівництво нового зернового терміналу та причалів. Це сприятиме збільшенню обсягів перевалки вантажів, надходжень до державного та місцевих бюджетів від роботи стивідорів. Також міста Миколаїв та Херсон отримають пайові внески від інвесторів на розвиток транспортної інфраструктури, яка пов’язана із діяльністю портів.
Як вже повідомлялось, активи державної стивідорної компанії в порту Ольвія підлягають передачі в концесію строком на 35 років, а в портуХерсона — на 30 років. Разом з тим, вони залишаться у державній власності та після завершення концесійних договорів передаватимуться державі разом із усіма об’єктами, у які інвестує компанія, що буде їх будувати чи модернізувати.
Довідково:
Про початок проведення конкурсів з пілотних проектів концесії в портовій галузі Уряд оголосив 12 вересня2019 р. Прийом заявок на участьу конкурсі розпочнеться у середині жовтня. З переможцем кожного з конкурсів буде укладено договори, сторонами яких стануть: Мінінфраструктури, АМПУ, компанія-переможець конкурсу, а також підприємство (SPV, т. зв. проектна компанія), яке буде створено і зареєстровано переможцем конкурсу в Україні для реалізації проекту
ТЕО пілотних проектів були розроблені консорціумом міжнародних консультантів, сформованим ЄБРР і IFC. При підготовці ТЕО проведено системний аналіз ринку, виконані фінансова, технічна, екологічна та юридична експертизи. Крім того, проведені зустрічі з потенційними вітчизняними та зарубіжними приватними партнерами з метою врахування їх пропозицій щодо реалізації проектів.