Доповідь “Конкурентна річка та судноплавство від державним прапором України формують попит на українське судноплавство та суднобудування”.
Михайло Різак, «Нібулон»:
Річкові перевезення в Європі на 23% дешевші за залізничні, тоді як у нас річкові перевезення на 18% дорожчі. Дисбаланс вартості перевезень порівняно з ЄС – 41%.
Для подолання цього дисбалансу необхідно:
– збільшення ефективності вагових комплексів, оскільки автоперевезення штучно дешевші через перевантаження:
– днопоглиблення на річках;
– компенсація акцизів на пальне при каботажних перевезеннях, як в ЄС до 0 євро за тону;
– скасування плат за шлюзування, проходження мостів,
– скасування портових зборів та плати за спец. послуги АМПУ при каботажі для річкових суден;
– відміна рентної плати за використання води без її виїмки;
– повноцінне використання всієї довжини шлюзів (пропуск караванів суден, а також кількох суден одночасно).
– направлення частини портових зборів містам для вирішення проблем припортової інфраструктури.
– збереження річок як джерела питної води: відходи з суден мають здаватися до комплексів очищення стічних вод в портах/терміналах, роботи з днопоглиблення мають проходити через погодження на громадських слуханнях із залученням ГО, місця скидання ґрунту з річок при днопоглибленні мають погоджуватся з територіальними громадами.
Спікер невідомий: Висловлююсь проти направлення частини портових зборів містам, в цьому випадку ми побудуємо «червиву» економічну модель.
По закінченню заходу В. Шульмейстер висловив вдячність учасникам, запропонував познайомитися з текстом звернення до президента України та підписати його.