Доповідь “Проблемні питання розвитку автотранспорту, шляхи їх вирішення”
Петро Главацький, віце-президент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України:
Наша головна відмінність від морської галузі – відсутність держвласності. З одного боку це добре, з іншого – складається враження, що держава просто не помічає існування нашої галузі. Міжтим автотранспорт єдиний, який здійснює доставку вантажів і пасажирів «від дверей до дверей». В Україні більше мільйона одиниць комерційного транспорту, в галузі задіяні більше 3-х мільйонів осіб.
Однак в галузі існує проблема кадрів. Користуючись присутністю народнихдепутатів, я хотів би просити, щоб призначення фахівців і керівників галузі проходило з урахуванням консультацій з громадськістю, представниками бізнесу, тобто тими людьми, що працюють в галузі і мають досвід, знають проблеми.
Проблеми, які існують на сьогодні:
– Рухомий склад, необхідність його оновлення.
– Тінізація ринку таксі. Обсяг тіньового обігу коштів на сьогодні це близько 100 мільйонів доларів на рік. Проекти закону про таксі досі не розглядається.
– Відсутність незалежної асоціації представників вантажних перевезень. Там існують проблеми як з перевантаженням, так і з водіями, рухомим складом та інш.
– Проблеми з дозволами на здійснення міжнародних перевезень. Українським підприємствам перекривають доступ до Європи з боку польських, угорських та румунських структур.На мою думку в цього є політичні причини. Перевезення на межі зупинки, а це понад 40 тисяч машин і понад 120 тисяч людей, які можуть лишитися без роботи і вийти на вулиці.
Більшість міжурядових угод у сфері міжнародних перевезень підписані в 90-ті роки ХХ ст. і сьогодні мають бути переглянуті, це вимагає уваги з боку керівництва держави.