Морський порт Маріуполь збільшив прохідну осадку

У морському порту Маріуполь триває реалізація масштабного проекту днопоглиблення, мета якого – відновлення паспортних глибин на підходах до порту та біля причалів для збільшення прохідної осадки суден, а отже, і обсягів вантажопереробки. Наразі прохідну осадку по каналу Вугільної гавані вже збільшено з 7,7 до 7,8 м, у перспективі її планується довести до 8 метрів.

«Підтримання паспортних глибин у портах – це одне з головних завдань АМПУ, згідно з Законом «Про морські порти». Збільшення прохідної осадки в Маріуполі цього року — це результат ефективної роботи власного флоту АМПУ та підрядника, якого нам вдалося залучити до реалізації проекту в системі електронних торгів «Prozorro». З початку року обсяг днопоглиблення у Маріуполі вже склав понад 425 тис. куб м. З яких наш землесос «Меотида» відпрацював понад 175 тис. куб. м, а флот підрядника, що розпочав роботу на початку липня поточного року,— понад 250 тис. куб. м. Це дозволило вже з 03 серпня гарантувати безпечне проходження підхідного каналу Вугільної гавані для суден з осадкою 7,80 м. В перспективі осадка має досягти 8 метрів»,— прокоментував хід робіт керівник ДП «АМПУ» Райвіс Вецкаганс.

Загальний обсяг робіт за проектом АМПУ з експлуатаційного днопоглиблення у порту Маріуполь складає 1,98 млн куб. м – 1,87 млн кубометрів на підхідному каналі та 115 тис. кубометрів —в акваторії порту.

Роботи виконує флот підрядника ТОВ «Спеціалізоване технічне бюро Азімут» у складі самовідвізної шаланди з грейфером SEAL SANDS та трьох землесосів — JOSE DUARTE, GIGANTE I та UMD HERCULES, паралельно з якими працював власний землесос АМПУ «Меотида», який зараз здійснює днопоглиблення у порту Бердянськ.

Днопоглиблення у порту Маріуполь – один з пріоритетів для АМПУ, адже від стабільної роботи цього порту залежить експорт промислової та аграрної продукції вітчизняних виробників на південному сході держави. Загальний обсяг інвестицій «Адміністрації морських портів Українив розвиток інфраструктури в портах Маріуполь і Бердянськ протягом 2018–2020 рр. складає близько 1 млрд грн. Окрім масштабних проектів з днопоглиблення в обох портах, мова йде, зокрема, про реконструкцію причалу № 4 для роботи нового зернового терміналу, що будує у Маріуполі держстивідор «ММТП».

Довідково:

Маріупольський морський порт може приймати судна з осадкою 8 м. Довжина підхідного каналу Маріупольського порту складає 18 км, ширина – 100 м, щорічна заносимість каналу та акваторії – 874 тис. куб. м на рік. Проектна глибина біля причалів порту – від 8 до 9,75 м, підхідного каналу – 9,15 м, акваторії – 9,75 м.

Нагадаємо, у листопаді2017 року, через суттєве обміління, задля безпеки судноплавства прохідну осадку по каналу Вугільної гавані порту Маріуполь було зменшено до 7,5 м. З 14 травня 2018 року вона була відновлена до позначки 7,7 м, а з 03 серпня2019 року – до 7,8 м. Кінцевим результатом проекту днопоглиблення, який реалізує ДП «АМПУ» у Маріупольському морському порту, має стати відновлення його можливості приймати судна з осадкою 8 м.

2019081401