Керівництво Миколаївського морського порту повідомляє, що інформація, оприлюднена 24.07.2019 на офіційному сайті Регіональної філії «Одеська залізниця» АТ «Укрзалізниця», не є правдивою та не відповідає дійсності в повному обсязі.
Адміністрація Миколаївського порту стала заручником ситуації, яка склалася навколо укладання договору стосовно експлуатації залізничної під’їзної колії, що примикає до станції Миколаїв-Вантажний через стрілку №59 до ходової колії №52, між Одеська філія АТ «Укрзалізниця» та ТОВ «Сісайд Термінал». Нагадаємо: договір було укладено між сторонами 28 травня 2018 року і строк дії спливав 31 травня 2019 року.
Для пролонгації існуючого договору в Одеську філію АТ УЗ компанією «Сісайд Термінал» було надіслано всі необхідні документи. Проте в травні 2019 року Одеська філія АТ УЗ запросила у ТОВ «Сісайд Термінал» ще низку документів, в тому числі таких, до права власності яких компанія не мала жодних відносин, та пред’явила ряд зауважень до технічного стану стрілочних переводів та не належного технічного стану локомотивів. Хоча до цього спеціально складена комісія зазначила, що стан колій та стрілочних переводів задовільний і не може бути перепоною для укладання договору (з документами, що підтверджують це, можна ознайомитися тут https://www.portnikolaev.com/file_library/tfiles/399_DoCSAIT.zip).
В результаті не підписання договору між сторонами 1 червня робота Миколаївського морського порту зупинилася. Одеська філія АТ УЗ не надавала дозвіл на виїзд на колії загального користування локомотивам, що належать ООО «Сісайд Термінал». В результаті чого в порту накопичилося близько 100 вагонів, а стивідорні компанії не змогли виконати взяті на себе зобов’язання й відвантажити вантажі, як це було заплановано. Лише після приїзду та втручання в процес переговорів заступника міністра інфраструктури Ю. Лавренюка, представники Одеської філії АТ УЗ та ТОВ «Сісайд Термінал» уклали угоду про пролонгацію терміну дії договору до 1 липня 2019 року. За цей час ТОВ «Сісайд Термінал» усунув зауваження Одеської філії АТ УЗ: спеціально створена комісія дозволила експлуатацію 9 стрілочних переводів, по 5 тепловозах в плановому порядку були надані акти відповідності технічного стану вимогам Правил технічної експлуатації. Про що було повідомлено під час наради в порту, яка відбулася 27 червня й на якій начальник станції Миколаїв-Вантажний А. Воробйов пообіцяв, що Миколаївський морський порт буде працювати в штатному режимі. Одеській філії АТ УЗ було надіслано підтверджуючі акти та необхідні документи, а також надіслані нові договори для підписання та подальшої співпраці.
В свою чергу ТОВ «Сісайд Термінал» отримало згоду Миколаївської філії на укладання нового договору з Регіональною філією «Одеська залізниця» на експлуатацію під’їзної залізничної колії, про що Регіональна філія «Одеська залізниця» також була повідомлена.
23 червня Адміністрація Миколаївського порту отримала листа від Одеської філії АТ УЗ з пропозицією укласти прямий договір про обробку вагонів з вантажами без посередників. А вже 24 червня Одеська філія АТ УЗ звинуватила Адміністрацію Миколаївського порту в не зацікавленості ефективної роботи порту. Що не відповідає дійсності.
Дійсно, 23.07.2019 до адміністрації Миколаївського морського порту надійшов лист АТ «Укрзалізниця» від 19.07.2019, який буде розглянуто впродовж встановленого терміну згідно з чинним законодавством України.
На сьогоднішній день подача-забирання вагонів та маневрова робота у Миколаївському порту виконується локомотивами з транспортного парку ТОВ «Сісайд Термінал», відповідно до затвердженого Єдиного технічного процесу (ЄТП). Згідно п.2.1 Правил обслуговування залізничних під’їздних колій за №644, що затверджені наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 р. передбачено, що договори розробляються з урахуванням Єдиного технічного процесу роботи між ТОВ «Сісайд Термінал» і станцією Миколаїв-Вантажний Регіональної філії «Одеська залізниця» АТ «Українська залізниця» (ЄТП).
На разі, договори про співпрацю укладені безпосередньо між Портовими операторами та ТОВ «Сісайд Термінал», як з підприємством, що виконує послуги подачі-забирання вагонів та маневрової роботи з належною якістю згідно з укладеними договорами ЄТП.
Керівництво Миколаївського морського порту звертає увагу, що на сьогодні на підприємстві існує чітко налагоджений механізм подачі-забирання вагонів та маневрової роботи для обслуговування потреб портових операторів, що виконується якісно, законно та відповідно до укладених договорів.
Адміністрація морських портів України прагне і в подальшому забезпечити стабільну, безперебійну та ритмічну роботу Миколаївського морського порту з обробки вагонів з вантажами, виключно на законних підставах, задля збереження високих показників та розвитку портової галузі в регіоні.