Про це сьогодні повідомив Міністр екології Остап Семерак на своїй сторінці у Фейсбук.
“Три роки я боровся, аби екологічні перевірки в морських портах України таки відбувалися. Вважаю, що зменшення тиску на бізнес не означає, що цей бізнес має діяти «по безпрєдєлу», але на «зайвості» екологічних перевірок у морпортах наполягали, зокрема, і Адміністрація морських портів України, і очільник області, і недобросовісний бізнес. Мовляв, через екологічні перевірки підприємці зазнають додаткових збитків. Я ніколи не захищав корупціонерів і взагалі по життю маю нульову толерантність до корупції , а відповідно, не виключаю, що могли бути випадки хабарництва чи тиску інспекторами на окремих підприємців як українських, так й іноземних. Водночас ще раз закликаю всіх, кому відомі такі випадки, звертатися до правоохоронних органів та карати корупціонерів буквою закону, а не емоційним шантажем, але судна не можуть заходити до портів, не дотримуючись екологічних стандартів. Це моя чітка позиція.
Тим паче, що зараз розпочинаються жнива – час збору вражаю. Відповідно зараз активізуються зернотрейдери і судноплавство. Це не міф і не вигадка, що судна, на яких вивозиться зерно, часто є технологічно застарілими і крім того, нерідко баластові води з цих суден зливають неподалік берегу.
Я попереджав про наслідки неналежного екологічного контролю ще рік тому, коли тільки за перші сім місяців 2018 року в українські порти зайшло 3000 суден. З них інспекторам вдалося перевірити лише 200. У 37 випадках встановлено факти забруднення внутрішніх морських вод. Більшість із цих суден належало іноземним компаніям.
Щоб ніхто не сумнівався, завтра на засідання Уряду я знову підніматиму питання повернення повноцінних екологічних перевірок у морських портах.” – повідомив він.