Зниження портових зборів у 75% для нафтового термінала “Південний” було неефективним – Міністерство Інфраструктури

Звіт про базове відстеження результативності наказу Міністерства інфраструктури України від 23.10.2017 № 358 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства інфраструктури України».

Для суден, які здійснюють перевезення (транспортування) транзитної нафти з використанням морського нафтового термінала «Південний», розташованого у межах морського порту Южний, під час справляння портових зборів суб’єктом, що стягує портові збори, застосовується знижка у розмірі 75 відсотків зі ставок портових зборів згідно Порядку справляння (крім адміністративного), Наказу № 965, Наказу № 966.

Кількісні та якісні значення показників результативності акта

За інформацією філій державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (далі – ДП «АМПУ»), вантажопотоки транзитних нафтопродуктів за варіантом «море – берег – море», а також транзитної нафти з використанням морського нафтового термінала «Південний», розташованого у межах морського порту Южний, протягом періоду дії Наказу № 358 не проходили.

Для залучення відповідних вантажопотоків вживаються активні заходи:

червень 2018: представники ДП «АМПУ» взяли участь у форумі «Black Sea Petroleum traiding 2018», в рамках якого були презентовані знижки на транспортування сирої нафти та нафтопродуктів через морські порти. Проведені зустрічі з представниками ПАТ «Укртранснафта», ТОВ «Миколаївський нафтоперевалювальний комплекс», «Turkmen Petroleum», «WOG», «Coral Energy»;

з метою інформування щодо наявних потужностей та існуючих знижок було проведено листування з компаніями ЗАТ «Білоруська нафтова компанія», ТОВ «Білоруська нафтова компанія Україна», SOCAR,   АТ «НК «КазМунайГаз», ПАТ «Синтез ойл», ТОВ «Укрлоудсистем»;

жовтень 2018: в м. Мінськ (Білорусь) проведені перемовини між ДП «АМПУ» та ЗАТ «Білоруська нафтова компанія» на рівні керівників щодо обговорення питання залучення транзитних вантажопотоків (мазут, вакуумний газойль) до морських портів Миколаїв, Одеса, Южний, а також транспортування сирої нафти через морський термінал «Південний» до нафтопереробного заводу в Білорусі;

грудень 2018: проведена виїзна зустріч з представниками польського нафтопереробного концерну PKN «ORLEN», які цікавилися можливостями транзиту сирої нафти через термінал «Південний» до виробничих потужностей у м. Плоцьк (Польща); інформація щодо характеристик терміналу ПАТ «Укртранснафта» надана PKN «ORLEN» для прийняття рішення щодо підготовки до перемовин на більш високому рівні.

Відомості щодо суднозаходів суден під іноземним прапором у каботажному плаванні та обсяги перевезень вантажів такими суднами у 2016, 2017, 2018 роках наведені у Таблиці 1 (додається).

Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей

 На підставі базового відстеження результативності регуляторного акта можна зробити висновок, що впровадження нормативно-правового акта дало змогу забезпечити створення сприятливих тарифних умов для залучення певних видів вантажопотоків, але у 2018 за їх відсутності фактично не мав впливу на показники діяльності ДП «АМПУ», а отже, регуляторний акт не досяг поставленої мети.

             
            Таблиця 1
Відомості щодо окремих об’ємних показників для відстеження роботи за Наказом 358
Філія ДП “АМПУ” Сумарна кулькість  суднозаходів суден у каботажному плаванні під іноземним прапором, одиниць Сумарна кількість вантажу, який завантажено/ вивантажено цими суднами протягом періоду, тис. т
2016 рік 2017 рік 2018 рік 2016 рік 2017 рік 2018 рік
Бердянська філія 5 0 0 69,8 0 0
Білгород-Дністровська філія 0 0 0 0 0 0
Ізмаїльська філія 0 0 0 0 0 0
Іллічівська філія 8 0 0 99,29 0 0
Маріупольська філія 100 0 0 1 387,17 0 0
Миколаївська філія 0 0 0 0 0 0
Одеська філія 0 0 0 0 0 0
Філія “Октябрьск” 0 0 0 0 0 0
Філія “Усть-Дунайск” 0 0 0 0 0 0
Ренійська філія* 4 57 2 1,70 0 0
Скадовська філія 0 0 0 0 0 0
Херсонська філія 0 0 0 0 0 0
Южненська філія 88 0 0 1 262,01 0 0
             
*у 2017-2018 роках – будівельні матеріали для поромної переправи Орловка-Ісакча без проходження через причали Ренійської філії