Асоціація “Укрпорт” звернулась до нового Президента: “Розраховуйте на нас!”

Обраному Президенту України В.О. Зеленському
Асоціація портів України «Укрпорт», фахівці морського транспорту України
Морська галузь України наголошує «SOS»
Пропозиції до плану дій на «100 днів»

Шановний Володимире Олександровичу!

Асоціація портів України «Укрпорт», на 56-ти підприємствах членів якої працюють більш 60-ти тисяч працівників, вже більш 27 років представляє морську громадськість у спілкуванні із владою України – Президентами, Верховною Радою, Кабінетом Міністрів та Міністерствами та відомствами, надаючи їм фахове бачення та рекомендації професійної морської спільноти з найважливіших питань функціонування, реформування та розвитку галузі морського та річкового транспорту та портів України. Нажаль, до наших пропозицій влада не завжди уважно прислухається.
Морська галузь України – це сьогодні 25 державних підприємств – судноплавних компаній, підприємств забезпечення безпеки мореплавства, дипломування моряків, конвенційного нагляду та інших підприємств галузі. Серед них – 13 морських портів (без 5-ти в анексованому Росією Криму), більш ніж 130 тисяч працюючих «по всьому світу» українських моряків, більш ніж 10 тисяч підприємств середнього та малого бізнесу с більш ніж 80 тисячами робітників, потужний суднобудівельний та судноремонтний потенціал, авторитетні у світі морські навчальні та наукові заклади.
Загальна чисельність працюючих у галузі складає більш ніж 300 тис. робітників, які забезпечують соціальні умови життя для більш ніж одного мільйона громадян – виборців України.
В останні 5 років до тих негативних проблем, які на протязі довгого часу накопичувались у галузі морського та річкового транспорту України, додались нові проблеми, головні з яких пов’язані, насамперед, з певними функціями Державного підприємства «Адміністрація морських портів України», створеного у 2013 році згідно із Законом «Про морські порти в Україні».
Вирішення всього комплексу накопичених проблем та спрямування процесів, що йдуть в галузі виключно на її розвиток згідно з сучасним баченням пріоритетів, потребує достатньо тривалого часу та сумісних системних дій державної влади, керівництва та фахівців галузі морського та річкового транспорту, які треба започаткувати якомога скоріше.
Одним з приводів для підготовки цього звернення Асоціації портів України «Укрпорт» стало те, що у Вашій передвиборній Програмі були анонсовані заходи, направлені на реформування у сферах авіаційного транспорту та автодоріг, а щодо морського транспорту – нічого не сказано.
Пропозиції включають тільки ті заходи, які є основними, першочерговими та необхідними поки ще тільки для «запуску» процесу змін у галузі у перші, наприклад, 100 днів нової влади в Україні.
Щодо повного переліку проблем, заходів та термінів їх розв’язання (дорожньої карти розвитку морського транспорту) – цей документ ще необхідно якомога скоріше розробити.
Вважаємо необхідним вжити всіх можливих заходів для вирішення в першочерговому порядку наступних питань в галузі морського та річкового транспорту України.
1. Вирішити ключове та головне питання – кваліфікованого та професійного кадрового забезпечення керівництва морським та річковим транспортом України. Кадрова політика повинна базуватися виключно на професійних характеристиках претендентів, їх порядності, недопущенні «квотового» принципу розподілу керівних посад.
Морська транспортна громадськість вкрай здивована появленням у команді експертів Президента України В.О.Зеленського пана В.Шульмейстера. Перебуваючи на посаді першого заступника міністра інфраструктури, обслуговував інтереси переважно комерційних структур, не опікуючись розвитком морської транспортної галузі України.
2. Прийняти принципові рішення про корінну дерегуляцію морської діяльності в Україні. Неефективна система управління портами та іншими підприємствами морського транспорту повинна бути радикально спрощена, максимально децентралізована. Як першочерговий крок у цьому напрямку пропонується негайно провести аналіз та аудит діяльності ДП «Адміністрація морських портів України» з питань ефективності її роботи, використання по цільовому призначенню коштів, що заробляються у морських портах.
За результатами аудиту визначитись з реорганізацією ДП «АМПУ», в тому числі, в питаннях надання морським портам статусу юридичних осіб.
3. Прийняти принципові рішення про нещадне викорінення корупції з галузі, з портів, з контрольних та сервісних процедур, якою Україна «славиться» на весь світ у відношенні судновласників, вантажовласників, інвесторів, підрядників та інших учасників морського ринку. Вважаємо за доцільним створення спеціального підрозділу НАБУ з цього питання.
4. Зупинити розвиток негативної ситуації з капітанами портів та підпорядкованими їм службами до повного «перезавантаження» законодавчої та нормативної бази їх функціонування. Відмінити на цей час дію пункту 33 Наказу Міністерства інфраструктури України від 06.08.2018 № 354.
5. Змінити норматив відрахувань дивідендів у розмірі 90 % на 2019 рік для портів: Маріуполь та Бердянськ – за нульовою ставкою, для інших портів та ДП «АМПУ» у розмірі не вище 30%, для чого відмінити рішення Кабінету Міністрів України від 24.04.2019 та прийняти нове.
6. Терміново задіяти заходи, щодо узгодження з Міжнародною Морською Організацією (МMO) питань організації підготовки, дипломування та сертифікації українських моряків, які заробляють для України по мінімальним оцінкам більш 1,5 млрд. $ на рік без ніяких зусиль в цьому з боку Держави.
Треба негайно ініціювати виїзд делегації Морської Адміністрації України до ММО для перемовин з цього питання.
Якщо це не зробити – це загрожує внесенню України у «чорний список» МMO, виникненню суттєвих проблем з працевлаштуванням для 130 тисяч моряків – громадян України, які працюють за кордоном.
Асоціація портів України «Укрпорт» як і раніше готова у взаємодії з керівництвом транспортної та морської галузі приймати участь у рішенні проблем морського транспорту та реалізації наданих пропозицій.
Треба негайно ставати на новий курс! Розраховуйте на нас!

Сім футів під кілем!

З повагою,

Ю.Б. Крук – Президент Асоціації портів України «Укрпорт», Голова Ради Асоціації портів України «Укрпорт», Народний депутат України
1994-2014 рр.., заступник міністра транспорту України – директор Департаменту 1993-1995 рр.., Заслужений працівник транспорту України,Академік Транспортної Академії України

Б.В. Буркинський – Віце-Президент Асоціації «Укрпорт», Директор «Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної Академії Наук України», Академік Національної Академії Наук України, академік, доктор економічних наук, професор

М.П. Павлюк – Член Ради Асоціації «Укрпорт», начальник Одеського морського торговельного порту 1985-2002 рр., 2005-2011 рр.., Народний депутат України 2002-2005 рр.. Заслужений працівник транспорту України, Герой України

В.О.Зубков – Віце-Президент Асоціації «Укрпорт», директор Державного департаменту морського та річкового транспорту України 2000-2002 рр., начальник Миколаївського морського торговельного порту 2002-2004, Голова Правління ВАТ «Коївський річковий порт» 2004-2005рр., Заслужений працівник транспорту України

М.П.Чубай – Голова Української професійної спілки працівників річкового транспорту, заступник Міністра транспорту та зв’язку України – голова Державної адміністрації морського і річкового транспорту 2009-2011 рр., Президент Акціонерної судноплавної компанії «Укррічфлот» 2009 р..

Ю.Ю. Васьков – Член Ради Асоціації «Укрпорт», директор ТОВ «Укрмара», заступник міністра інфраструктури 2014-2015 рр., Голова ДП «Адміністрація морських портів України» 2013-2014, кандидат технічних наук, 
Почесний працівник морського та річкового транспорту України, 
Академік Транспортної Академії

С.А.Бризгалов – Голова Комітету Асоціації «Укрпорт» з соціальної політики, Голова Профспілки робітників морського транспорту ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ», Почесний працівник транспорту України

Ю.Ю.Крук – Член Ради Асоціації «Укрпорт», Віце-Президент Українського Союзу промисловців та підприємців з питань морської політики, директор ДП «Морський торговельний порт «Іллічівськ» 2013-2015 рр., начальник ДП «Морський торговельний порт «Южний» 2007-2009 рр.., Почесний працівник транспорту України, Академік Транспортної Академії України

Зайков В.Н.- Голова Профспілки робітників морського транспорту Одеського морського порту, Почесний працівник транспорту України

Маслов С.В. – Голова Профспілки робітників морського транспорту ДП «Морський торговельний порт «Південний», Почесний працівник морського та річкового транспорту України

В.О. Ільїн – Генеральний директор Асоціації «Укрпорт», заступник начальника ДП «Іллічівський морський торговельний порт» 2002-2011 рр.., Почесний працівник морського та річкового транспорту України, Почесний працівник транспорту України, доцент Одеського національного морського університету

О.С. Леснік-Виконавчий директор Асоціації «Укрпорт», 
Директор ДП «Науково-дослідний проектно-конструкторський інститут морського флоту України» 1998-2012 рр.., Почесний працівник морського та річкового транспорту України, Почесний працівник транспорту України, Кандидат технічних наук, Академік Транспортної Академії України