“Бердянський морський торговельний порт” несе збитки – 19,7 млн.грн в першому кварталі 2019 року

План минулого року ДП “Бердянський морський торговельний порт” виконав на 51% – при запланованій вантажообробці 1 млн. 730 тис. тонн опрацьовано 889 тисяч тонн. У зв’язку з цим збитки склали 42,6 мільйонів гривень. Про це повідомили на зборах трудового колективу, 14 травня, на яких підбили підсумки роботи за минулий рік, І квартал поточного року і окреслили перспективи 2019-го.

За номенклатурою вантажів, основу склала глина — 58% від загального показника, металопродукція — 21%, зернові — 16%. Понадпланово залучено комплектуючі для вітроенергетичних електростанцій. Роботу з обробки зернових вдалось відновити завдяки придбанню 2-х судно-навантажувальних машин.

В І кварталі поточного року план виконано на 70% – із запланованих 150 тисяч тонн, перевантажено 105 тис. Однак, в першому кварталі вдалось скоротити збитки по відношенню до планового показника — замість 22,4 мільйонів гривень, ДП “БМТП” зазнав збитків на 19,7 мільйонів гривень. В порівнянні з минулим роком, фінансовий результат підприємства покращився на 30% – в І кварталі 2018-го року державний порт зазнав збитків на 8,5 мільйонів гривень більше, ніж в 2019-му.

До причин падіння обсягів вантажообробки та збитковості підприємства відноситься затримка суден під час проходження Керч-Єнікальським каналом та зростання фрахту, що призвело до переорієнтації вантажопотоків до портів Чорного моря; відсутність днопоглиблювальних робіт; перебої з постачанням вантажів залізницею; демпінг приватних портових операторів на переробку зерна в Бердянському порту призвів до втрати зернових вантажів з травня поточного року.

Заступник директора з експлуатації та логістики Сергій Онуфрієнко підкреслив, що з травня  обсяги постачання глини буде збільшено з 20 тисяч тонн до 40-45 тисяч тонн. Крім того, окрім підтверджених контрактів на перевантаження 63-х комплектів вітроенергетичних установок наразі тривають переговори про залучення ще понад 30 комплектів в рамках будівництва вітроенергетичного парку “Сиваш”. Також триває переговорний процес з приводу обробки в Бердянському порту какао-бобів. Тарифні ставки на послуги ДП “БМТП” визначено, вони є конкурентними в порівнянні з іншими портовими операторами України, наразі очікується відповідь від потенційного клієнта.

Керівник підприємства Олександр Трощенков наголосив, що адміністрацією підприємства здійснюється максимум заходів для відновлення ритмічної роботи порту і виходу зі збитковості. На рівні Міністерства інфраструктури було досягнуто домовленості про надання знижки з боку Укрзалізниці в обсязі 20% для транспортування вантажів до порту Бердянськ. Розраховувалось, що ці заходи дозволять відновити обробку металопродукції. Однак, днями надійшов лист з “Метінвесту”, в якому зазначається, що дана знижка не перекриває високий фрахт і в результаті, через Бердянський порт відправляти метал виходить дорожче на 1,5 долари за тону в порівнянні з портами Чорного моря. Тому, до зниження вартості фрахту судна, перспективи відновлення роботи між ДП “БМТП” та “Метінвестом” залишаються вкрай низькими. В.о. директора підприємства відзначив, що наразі тривають перемовини з Адміністрацією морських портів України про зниження портових зборів в Бердянську, що, в свою чергу, може призвести до зниження ставки фрахту.

Голова профспілкового комітету Василь Гривко відзвітував про стовідсоткове виконання соціальних зобов’язань підприємства в минулому році. Наприкінці зустрічі керівництвом ДП “БМТП” були надані відповіді на запитання співробітників.