Рада порту Херсон обговорила питання днопоглибення, концесії та “капітанів Петренко”

Морський порт Херсон з початку року збільшив перевалку вантажів у порівнянні з аналогічним періодом минулого року більше ніж на третину.

20 березня 2019 року на Раді порту обговорили актуальні питання розвитку підприємств. 

Засідання пройшло під головуванням керівника ДП «АМПУ» Райвіса Вецкаганса та начальника Херсонської філії ДП «АМПУ» (Адміністрації Херсонського МП) Володимира Гаращенко. У нараді взяли участь представники портових операторів (стивідорів) та компаній, що надають в порту послуги з обслуговування суден, здійснення операцій з вантажами, а також заступник Голови з морської та внутрішньої безпеки ДП «АМПУ» Сергій Гронський, заступник голови Херсонської обласної державної адміністрації Сергій Тригуб, Херсонський міський голова Володимир Миколаєнко, представники Чорноморсько-Азовського міжрегіонального управління Державної служби морського та річкового транспорту (Морська адміністрація) Данило Мефодовський та Юрій Яцко.

В рамках засідання Ради порту було розглянуто широке коло питань. Зокрема стан підготовки до реалізації пілотного проекту концесії державного стивідора, хід масштабного днопоглиблення яке виконується на замовлення АМПУ вперше за останні 7 років. Також учасники Ради порту обговорили актуальні питання, що виникають у зв’язку з реорганізацією Служби капітанів портів та перерозподілу повноважень між АМПУ та Державної служби морського та річкового транспорту.

Так, за словами заступника начальника з розвитку портової інфраструктури Херсонської філії Олега Токіоя початок робіт з експлуатаційного днопоглиблення на підхідному каналі до кар’єру с. Рибальче планується до настання терміну нерестових заборон у період з 20 березня до 05 квітня 2019 року.

Що стосується роботи Служби капітана морського порту, то наразі триває перехідний етап. Зусилля АМПУ та Міністерства інфраструктури спрямовані на приведення у відповідність усіх нормативно-правових актів, які регулюють роботу служби, та уникнення дублювання функцій між капітаном Херсонського морського порту Чорноморсько-Азовського міжрегіонального управління Державної служби морського та річкового транспорту (Морської адміністрації) і капітаном порту (морського) ХФ ДП «АМПУ» (Адміністрації Херсонського МП). 

Коментуючи ситуацію, що склалася, керівник ДП «АМПУ» Райвіс Вецкаганс зауважив, що в цей перехідний період постійний діалог між АМПУ, Морською адміністрацією, Міністерством інфраструктури та бізнесу має зняти усі тимчасові непорозуміння та забезпечити стабільну роботу портів. 

Триває підготовка до проведення пілотного конкурсу з концесії державного стивідора у порту Херсон. Вже сформовано конкурсну комісію, яка має визначитися з остаточним переліком об’єктів, що будуть надані у концесію та розробити конкурсну документацію. Керівник Херсонської філії ДП «АМПУ» (Адміністрації Херсонського МП) Володимир Гаращенко зазначив, що зараз тривають обговорення щодо доречності передачі концесіонеру КПП №№1,2,3 та впливу цього кроку на роботу інших операторів у порту. 
Заступник Голови з морської та внутрішньої безпеки ДП «АМПУ» Сергій Гронський довів до присутніх на Раді порту представників стивідорних компаній про необхідність укладання договорів на проведення оцінки та розробки планів охорони портових операторів відповідно до вимог Кодексу ОСПЗ.

Також в ході проведення засідання Ради морського порту Херсон, заступником начальника з операційної діяльності Херсонської філії Ольгою Самініною була представлена презентація з метою ознайомлення представників морських терміналів, а також підприємств, основні продукція та/або сировина яких є об’єктами експортно-імпортних операцій і обслуговуються як вантажі у морському порту, з Порядком складання, затвердження та контролю планів розвитку морських портів України на коротко- (5 років), середньо- (10 років) та довгострокову (25 років) перспективу.