Капітан морського порту «Чорноморськ» діяв у межах своїх повноважень при затримці судна «GOLDEN GRAINS» – Лавренюк

Ситуація з затриманням судна GOLDEN GRAINS має своє продовження.

До вашої уваги відповідь Міністерства інфраструктури на лист морського агента судна GOLDEN GRAINS. В цьому листі за підписом заступника Міністра пана Лавренюка Ю.Ф. зазначено, що капітан морського порту «Чорноморськ» діяв у межах своїх повноважень та в порядку, встановленому статтею 91 КТМУ. Чи то виконавці листа підставили заступника Міністра, чи це насправді його думка, але КТМУ визначає зовсім інші правила затримання суден.
Справа в тому, що вимога щодо сплати збитків, нанесених навколишньому природному середовищу, це вимога майнового характеру. Стаття 42 КТМУ визначає її як морську вимогу. Арешт судна на морську вимогу можливий тільки за рішенням суду або голови Морської арбітражної комісії. Проте капітан морського порту, керуючись статтями 80 та 81 КТМУ, може затримати судно до достатнього забезпечення такої морської вимоги судновласником або вантажовласником, але тільки терміном на три доби до прийняття рішення суду або Морської арбітражної комісії про арешт цього судна.
Заборона ж на вихід судна з морського порту за статтею 91 КТМУ можлива лише коли є підстави вважати, що судно знаходиться у незадовільному морехідному стані. І затримується судно за цією статтею КТМУ до усунення виявлених за результатами контролю недоліків. Очевидно, що пункт «г» статті 91 КТМУ стосувався прийняття рішення відповідним органом за результатами контролю в пунктах пропуску через державний кордон, коли Держекоінспекція мала право здійснювати екологічний контроль суден та виявляти недоліки у роботі природоохоронного обладнання судна. А, як відомо, з 4 жовтня 2018 року повноважень здійснювати екологічний контроль суден у екоінспекції немає. Таким чином, Держекоінспекція незаконно та безпідставно видала таке рішення, а капітан морського порту безпідставно затримав судно GOLDEN GRAINS.
Некомпетентність представників Міністерства інфраструктури України продовжує дивувати. І можна було б закривати на очі на такі «помилки», якби вони не наносили морській галузі економічних збитків, а Україні – іміджевих втрат.

[ngg src=”galleries” ids=”46″ display=”basic_thumbnail”]