Про це повідомляє Прикордонна служба України.
За січень-лютий 2019 року корабельно-катерним складом Морської охорони під час несення служби з охорони державного кордону, контролю за дотриманням законодавства України в прилеглій зоні та захисту її інтересів у В(м)ЕЗ, відстежено понад 100 суден.
Виявлено 2 випадки відключення АІС, що стало підставою для зупинки та проведення огляду цих суден. Капітани суден, в обох випадках відключення АІС, пояснили це технічними несправностями, після усунення поламки, у найкоротші терміни, роботу систем відновили. Із завершенням огляду, інших порушень виявлено не було. Але у випадку виявлення таких порушень, необхідна вичерпна нормативно-правова база, що визначатиме весь комплекс дій від оглядової групи Морської охорони до судового рішення про притягнення до відповідальності всіх, причетних до порушення осіб.
А впродовж тижня тактичною групою корабельно-катерного складу Морської охорони Держприкордонслужби відстежено та проконтрольовано понад 40 суден, проведено опитування тих, діяльність яких у прилеглій зоні за аналізом та оцінкою ризиків була підозрілою. На цей час порушень прикордонного законодавства та законодавства про прилеглу зону не виявлено. Але відстеження продовжується.
Оскільки аналіз та оцінка ризиків останніх років ясно показують, що відключення суднами автоматичної ідентифікаційної системи (АІС), часто пов’язане зі спробами приховати маршрут переходу, зокрема, якщо були заходи у закриті порти ТОТУ, або провадження іншої протиправної діяльності із сподіванням на неможливість виявлення цього факту радіотехнічним спостереженням. Однак, згідно із Міжнародною конвенцією з охорони людського життя на морі, АІС є обов’язковою до використання для всіх суден, що здійснюють міжнародні та внутрішні рейси.
Отже, факт відключення АІС надає право Морській охороні на здійснення зупинки та огляду такого судна і, як наслідок, виявлення можливих правопорушень.