Нардепи вважають, що законопроект про концесію готує підґрунтя для прихованої приватизації ліквідної держвласності

Обіцянка Президента Порошенка винести законопроект “Про концесію” на голосування як першочерговий викликала резонанс серед народних депутатів. У парламенті вважають проект “сирим”, який готує підґрунтя для прихованої приватизації ліквідної держвласності.

 

Зокрема, на думку члена Комітету ВРУ з питань бюджету Віктора Пинзеника, концесія в українських реаліях можлива лише для будівництва автодоріг, пише Укррудпром.

“Я завжди виступав проти концесії підприємств, які працюють. Це страшна норма. Концесія допустима лише стосовно доріг. А в іншому – це буде просто дерибан. Концесія на 49 років – це прихована приватизація. Це афера. Наявність норм у законопроекті – про компенсацію концесіонеру недоотриманих доходів, а також термін 49 років – це лазівки для зловживань і корупції. Дороги – єдиний варіант застосування концесії. Усе інше – схеми”, – заявив Пинзеник.

Член Комітету ВРУ з протидії корупції Ігор Луценко зазначив, що концесія в низці сусідніх країн виявилася потенційно корупційним інструментом, попри те, що за кордоном впроваджено більш жорстке антикорупційне законодавство, ніж в Україні.

“На жаль, регіональний досвід з концесії, зокрема Туреччини та інших сусідніх країн, виявився непродуктивним. Прогнозні показники, які, як правило, декларуються під час укладання концесійних договорів, не виконуються. А збитки від того, що плани виявилися примарними, лягають на державу. Це та форма, в якій зростала і продовжує зростати корупція в тій же Туреччині. Це все 100%-ві корупційні схеми. В Україні в нинішніх умовах неможлива ні справедлива приватизація, ні справедлива концесія”, – упевнений Луценко.

Він додав, що впливові фінансово-промислові групи в Україні сьогодні намагаються скористатися передвиборчою метушнею і прибрати до рук найбільш ліквідні активи. І оскільки інструмент приватизації себе дискредитував, суспільству нав’язують “ефективну” концесію.

“Це нове слово, нова схема, яка себе ще не дискредитувала. А оскільки в цієї влади залишилося буквально кілька місяців – ось і відповідь, чому так поспіхом просувається ідея концесії. Щоб швидше “зайти” в прибуткові держактиви”, – сказав депутат.

Член комітету ВРУ з питань податкової та митної політики Михайло Головко впевнений, що парламент заблокує голосування законопроекту “Про концесію”. За його словами, концесія на 49 років таких стратегічних об’єктів, як морські порти або підприємства теплокомуненерго, – це втрата ліквідних об’єктів назавжди.

“Хочуть забрати те, що дає прибуток. Тому під це і пропонують законопроект “Про концесію”. Я гадаю, у них плани укласти концесію щодо якихось стратегічних підприємств. Адже немає гарантії, що це вдасться зробити після виборів. Ніхто не думає, як розвивати збиткові підприємства. Вони, як кочівники – набігли, пограбували, побігли далі. Я впевнений, що парламент не дозволить ухвалити цей небезпечний проект “Про концесію””, – сказав Головко.