Платформа для морських стартів це величезний понтон з надбудовами, її виготовлення в Херсоні може зайняти від восьми до десяти місяців – директор “Паллади”

Створення і розміщення в Чорному морі платформи для запуску ракет і виведення на орбіту Землі невеликих супутників за участю дніпровського підприємства «Південмаш» обговорюють вже кілька місяців.

Але до реальних переговорів між потенційними виконавцями дійшло лише недавно. Так, на державному суднобудівному підприємстві «Паллада» в Херсоні побував директор «Південмашу» для обговорення можливості виготовлення тут цієї платформи. І отримав в якості підтвердження технічної можливості для виконання такого замовлення, так і принципову згоду на партнерство. Не проти і концерн «Укроборонпром», до складу якого входить херсонська верфь.

Директор «Паллади» Валерій Маломан в бесіді з автором цих рядків зазначив, що про точні параметри необхідної для ракетних пусків платформи і конкретну вартість контракту поки не йдеться. Згоду отримано тільки про можливість виконати цей контракт. Тут сумнівів немає: адже практичного досвіду в корабелів вистачає, потрібні технології давно і успішно апробовані.

“Власне, платформа для морських стартів це величезний понтон з надбудовами – величезна конструкція з особливо міцного залізобетону. А це і є те, на чому спеціалізується підприємство. За роки роботи «Паллади» тут виготовили 82 доки для ремонту суден і понад три десятки залізобетонних понтонів, які потім транспортували до Києва, Дніпро, Запоріжжя, Криму (до його окупації) заради використання в якості плавучих готелів, ресторанів, причалів для маломірних суден. Тому проблем з виготовленням більшої платформи немає ніяких – завдання просто потребує більше часу і матеріальних ресурсів, – переконаний директор Суднозавода «Паллада» Валерій Маломан.

В залежності від необхідних габаритів платформи для ракетних пусків, її виготовлення в Херсоні може зайняти від восьми до десяти місяців. І для трудового колективу «Паллади» це шанс, оскільки великих контрактів на виготовлення доків для іноземних або вітчизняних замовників він поки не має. Питання лише в тому, щоб «Південмаш» знайшов інвестора для втілення багатообіцяючого проекту в життя. Адже мова йде про сотні мільйонів доларів

Сергеій ЯНОВСЬКИЙ
Новый день