На цьому наголосив Голова Держпродспоживслужби під час презентації публічного звіту за результатами роботи Держпродспоживслужби у 2018 році.
«Судячи з абсолютних обсягів торгівлі, за десять останніх років Україні вдалося досягнути прориву в експорті продукції тваринництва за певними товарними позиціями. А у минулому році відбулося розширення географії експортних поставок продукції нашої держави та збільшено кількість підприємств, які отримали право експорту харчових продуктів тваринного походження», – зауважив Голова Держпродспожиувслужби.
Так, за словами Володимира Лапи, у 2018 році в цілому було відкрито 85 нових ринків за різними видами продукції – це ринки Албанії (м’ясо птиці та продукти з нього); Республіки Гана (м’ясо птиці та продукти з нього); Гонконгу (м’ясо птиці та продукти з нього, яйця та яєчні продукти); Республіки Македонії (молочна продукція, комбікорми); Королівства Марокко (м’ясо птиці та продукти з нього, яєчні продукти); ОАЕ (живі вівці та кози, добовий молодняк свійської птиці, жива птиця, інкубаційні яйця); Республіки Сербія (яйця та яєчні продукти); Республіки Таджикистан (м’ясо, м’ясні та молочні продукти, рибу і рибопродукти, сировина тваринного походження, корми рослинного походження); Туніської Республіки (м’ясо птиці); Туреччини (свіже, охолоджене, заморожене м’ясо в тушах/м’яса обвалки великої рогатої худоби); Чорногорії (яйця та яєчні продукти) тощо.
Крім того, завдяки процесу наближення законодавства та стандартів до найкращих практик ЄС, наразі 306 українських підприємств мають право експорту до країн Європейського Союзу, в тому числі 126 виробників харчових продуктів (м’ясо птиці, риби, меду, яєць, молочної продукції).
Також у минулому році було розроблено та погоджено 20 міжнародних сертифікатів на експорт та 24 сертифікати на імпорт тварин і продуктів тваринного походження – всього 44 форми міжнародних сертифікатів для імпорту/експорту підконтрольної продукції. Це дало змогу нівелювати економічний вплив від втрати ринку Російської Федерації та сприяло підвищенню рівня України як надійного торговельного партнера.