Дмитро Петренко, Голова Державної служби морського та річкового транспорту України, дав коментар «7 каналу» про перспективи та реалії морського і річкового транспорту України:
“Ми можемо константувати той факт, що Кодекс Торгівельного Мореплавства на сьогоднішній день це застарілий документ. Він взагалі не відповідає реаліям сьогодення, він дуже важкий, дуже багато радянських норм які треба скасовувати. Ми зараз з Міністерством інфраструктури опрацьовуємо нову редакцію – відверту, відкриту, понятну, доступну. Головні меседжі: це можливість виконувати послуги, отримувати інформацію з допомогою засобів ІТ. Ми маємо можливість втілювати нові реєстри, відкриті дані.
Що треба для розвитку наших портів? Дуже багато складових. Але з нашого боку ми можемо говорити про фрахтову систему. Для того щоб фрахтовий ризик був мінімальний ми повинні дати прозорі умови судновласникам. Щоб вони розуміли що є прозорі правила. Що виконується всі міжнародні умови. Щоб страхові компані, які стоять за судновласниками, розуміли, що їхні ризики мінімальні. Тому і ставка фрахту буде мінятись.
Але треба змінювати систему, робити її прозорою. Зокрема в нашій галузі ми не мали жодного відкритого реєстру. Ми зараз для цього працюємо. Ми працюємо з міжнародною спільнотою. Ми отримуємо допомогу від міжнародних інституцій. Створюємо нові реєстри, робимо їх відкритими. Працюємо над створенням сервісних центрів, для того щоб перейти від застарілої радянської системи до сервісу.
Все повинно робитись з гарним обличчям, з посмішкою, у визначений час. І тоді ми будемо міняти нашу реальність.
Сьогодні дуже велике навантаження нормативне. Ми працюємо з Міністерством інфраструктури, з Урядом, щоб це змінити. Найближчим часом ви побачите наші пілотні проекти. Один із них буде втілено в місті Одеса.”