Пріоритети портової галузі : інтеграція в транспортну мережу ЄС, конкурентний рівень портових зборів і дивідендів, а також концесія

Пріоритетом розвитку портів України стають інтеграція до розширеної Трансєвропейську опорну транспортної мережі (TEN — T), приведення портових зборів і відрахувань до конкурентного рівня та реалізація проектів ДПП.

Такі пріоритети були визначені у вівторок, 12.02.2019 р. в Ізмаїлі на розширеному засіданні з питань розвитку морегосподарського комплексу України за участю Президента України Петра Порошенка.

«Портова галузь України посідає2 місцеза обсягом вантажообігу серед 6 країн Азово-Чорноморського басейну. Проте морські перевезення — це дуже висококонкурентний ринок. АМПУ зараз реалізує 15 великих інвестиційних проектів у портах для розширення можливостей державних і приватних стивідорів з перевалки вантажів. Збалансована і економічно обгрунтована державна політика щодо рівня портових зборів і відрахування дивідендів збільшить можливості для інвестування в модернізацію основних фондів для державних підприємств», — зазначив керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс.

Окрім внутрішніх джерел фінансування для розвитку портової галузі необхідно залучати також приватні українські і зарубіжні інвестиції у рамках реалізації ДПП-проектів,у тому числі на основі механізму концесії. Пілотні проекти концесії держстивідорів у портах «Ольвія» та «Херсон» можуть бути оголошені вже навесні поточного року. Потенційний обсяг інвестицій по них складає близько $60 млн.

Крім того, за словами міністра інфраструктури України Володимира Омеляна, включення 8 українських портів, у тому числі Ізмаїла та Рені, до розширеної трансєвропейської опорної транспортної мережі (TEN — T) відкриває для транспортної галузі України нові можливості по участі в спільних з ЄС проектах з потенційним обсягом інвестицій 4,5 млрд. євро.

2019021311

2019021312

2019021313

2019021314