Президент об’єднання підприємств “Укрметалургпром” Олександр Каленков вважає, інспектори Державної екологічної інспекції Кримсько-Чорноморського округу не мають повноважень зупиняти і затримувати судна, зокрема не мали права затримуватисудно Hanseatic Eagle.
“У представників екоінспекції немає ніяких законних підстав, щоб здійснювати перевірки суден, вони працюють поза правовим полем. Роблять це на свій розсуд, що суперечить не тільки українськими законами, а й міжнародній практиці судноплавства. Зловживання були завжди, але в останні роки це перетворилося в масове постійне явище. Про це знають усі найбільші морські оператори. Якщо в Україну заходить судно, то екоінспектори будуть робити все, щоб саботувати вихід судна, аж до вимоги хабарів, а це десятки тисяч доларів”, — пояснив Каленков.
Незаконну діяльність екологічної інспекції відчули на собі й багато іноземних компаній. Саме тому скарги на роботу інспекції надходили як в український уряд, так і в Європейську бізнес-асоціацію та Американську торговельну палату.
“Щоб припинити це свавілля потрібно виводити ситуацію в законне поле, приймаючи необхідні підзаконні акти й не даючи чиновникам від екоінспеції займатися самоправністю. Зараз розглядається низка підзаконних актів, які визначають права екологічних інспекторів, відбору ними проб, нарахування штрафів. Цей процес блокується як екоінспекцією, так і міністерством екології та природних ресурсів”, — пояснює Каленков.
За словами Олександра Каленкова, півроку тому був прийнятий, який наблизив українське законодавство до міжнародних конвенцій і порядків, коли екологічні інспектори можуть з’явитися в порту тільки у випадку виникнення відповідної надзвичайної ситуації. В умовах корупціогенності цієї ситуації в Україні, це єдиний шлях наведення порядку.
“Бізнес разом із Державною регуляторною службою і Адміністрацією морського транспорту розробив відповідні підзаконні акти, щоб закон нарешті запрацював. Зараз потрібна тільки політична воля, щоб прийняти ці акти на засіданні Кабінету Міністрів України, і припинити свавілля чиновників екоінспекції та ганьбу України на міжнародному ринку вантажних перевезень”, — резюмував Каленков.
Як раніше повідомлялося, у морському порту “Чорноморськ” простоює судно Hanseatic Eagle, затримане інспекторами Державної екологічної інспекції Кримсько-Чорноморського округу нібито за забруднення навколишнього середовища. Судно простоює в порту вже три доби. Водночас на сьогодні ні капітан судна, ні морський агент не отримали від екоінспекції протокол, оплата штрафу, за яким (а це лише приблизно 800 грн) дозволила б випустити судно.