“Інфраструктура залізничного транспорту законодавчо закріплена за АТ “Укрзалізниця”, на ринку надання в користування залізничного транспорту АТ “Укрзалізниця” є суб’єктом природної монополії”.
Про це йдеться в звіті антимонопольного комітету України (АМКУ) за результатами дослідження ринку перевезень вантажів залізничним транспортом за 2017-2018 роки, пише Ділова столиця.
При цьому, АМКУ дав пропозиції щодо розвитку конкуренції на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом. Так, одним із кроків, на думку, АМКУ, має стати створення незалежного регулятора для регулювання тарифів на залізничні перевезення.
“З метою розвитку конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, Антимонопольний комітет України пропонує Кабінету міністрів України створити незалежний регулятор у галузі транспорту, зокрема залізничного”, – сказано в документі.
Крім того, АМКУ пропонує розробити і внести до Верховної Ради України проект Закону України “Про залізничний транспорт”, положення якого сприятимуть впровадженню конкурентних умов на ринках залізничних перевезень.
“Зокрема, передбачати виділення оператора інфраструктури, розмежування надання послуг вантажних і пасажирських перевезень, лібералізацію ринку надання послуг вантажних магістральних локомотивів тощо”, – йдеться в звіті АМКУ.
Також АМКУ рекомендував розділити колійне господарство (шляхи, інфраструктура) та бізнес-перевезення, зокрема, допустити приватні локомотиви, щоб виключити вплив на інших учасників ринку вантажоперевезень.