Проект реконструкції причалів 13-з та 14-з Одеського порту, який дасть змогу подвоїти пропускну спроможність контейнерного терміналу у Хлібній гавані, буде винесено на затвердження Радою порту вже у I кварталі цього року. На той час мають бути узгоджені юридичні засади державно-приватного партнерства за проектом та орієнтовні тези бізнес-плану. Про це домовились учасники першої наради з питань реалізації положень чотирьохстороннього Меморандуму про співпрацю між ДП «Адміністрація морських портів України» (ДП «АМПУ»), ДП «Одеський порт», ТОВ «Бруклін-Київ» та французькою судноплавною компанією CMA CGM Group, яка входить до ТОП-5 світових операторів контейнерних перевезень.
Нагадаємо, підписання Меморандуму відбулося 7 грудня у Марселі за участю Міністра інфраструктури України Володимира Омеляна та в.о. глави ДП «АМПУ» Райвіса Вецкаганса. Положення документу передбачають продовження лінії причалу № 42 на 370 метрів і створення 9 гектарів складських площ на території колишнього судноремонтного заводу. Ці заходи дозволять оператору терміналу, компанії «Бруклін-Київ Порт» протягом п’яти наступних років збільшити обсяги перевалки вдвічі і довести їх до позначки у 0,5 млн.TEU. Фінансування інвестором своєї частини проекту повинно скласти щонайменше 20 млн. євро.
– З моменту підписання Меморандуму пройшло не так багато часу, однак адміністрація порту і наші партнери з компанії «Бруклін-Київ» встигли багато чого зробити для його реалізації, – коментує начальник Одеської філії ДП «АМПУ» Ігор Ткачук. – Вже готовий попередній графік вирішення усіх питань, пов’язаних з отриманням дозволів та виконанням будівельних робіт, розробляється технічне завдання, ведуться переговори з компанією, яка підготує бізнес-план і інші документи, необхідні для відкриття фінансування інвестором своєї частини робіт. На сьогоднішній нараді ми обговорили з партнерами чітку послідовність дій: хто які бере на себе зобов’язання, які питання потребують створення робочих груп, у які строки має бути виконаний той чи інший пункт нашої дорожньої карти…
Фінансовий директор CMA CGM Group Ян Одін, який також взяв участь у нараді, висловив своє задоволення оперативним стартом реалізації положень Меморандуму.
– Ще раз хочу підкреслити, що наша компанія вірить у майбутнє України. Ми зацікавлені у збільшенні вантажопотоку через термінал в Одеському порту і маємо наміри задля цього вкладати свої інвестиції, – зазначив Я.Одін. – У нас дуже давні і перевірені часом партнерські стосунки з компанією «Бруклін-Київ», ми зустрічались і обговорювали проект у Марселі і бачимо, що можемо рухатися далі.
Сподіваюсь, що дана зустріч дасть нам можливість прискорити процес реалізації наших домовленостей.
Представник інвестора додав також, що в лютому планується приїзд до Одеси фахівців CMA CGM Group, котрі допомагатимуть українським колегам у здійсненні технічних розрахунків за проектом.
Довідка Ports.com.ua.
ТОВ «Бруклін-Київ Порт» є оператором контейнерного терміналу на базі причалів №42-43 в Хлібній гавані Одеського порту. Компанія, до складу засновників якої входить CMA CGM Group, була створена в 2006 році і займалася питаннями будівництва причалу №42 на переданій порту території колишнього СРЗ-1. Новий причал прийняв в обробку перше судно-контей неровоз 23 жовтня 2008 року. Нині обробка суден на терміналі проводиться трьома причальними перевантажувачами. Обсяг перевалки контейнерів сягнув позначки 260 тис. TEU на рік.
CMA CGM Group (штаб-квартира – Марсель) – четверта контейнерна лінія світу. Згідно з актуальними даними Alphaliner, компанія контролює 11,9% світового ринку морських контейнерних перевезень. Активний флот перевізника становить 521 судно (130 власних) місткістю 2 710 490 TEU (1 015 968 TEU). Компанія представлена 600 офісами у 163 країнах світу. Штат – близько 30 тис. співробітників.
Прес-служба адміністрації Одеського морського порту