Керченський міст не дає змоги обробляти великотонажний флот – голова АМПУ

Про це розповів голова АМПУ Райвіс Вецкаганс у інтервью піар-агенції “Труман”.

Одне з завдань АМПУ – гарантувати безпеку мореплавання. З огляду на це, як силами АМПУ розв’язується ситуація із затриманням суден в Азовському морі? Які економічні загрози для українського судноплавства може становити посилення агресивних дій Росії?

Так, геополітична ситуація в регіоні не сприяє збільшенню вантажопотоку: по Маріуполю в нас падіння 10% проти минулого року, по Бердянську – до 30%. Але порахувати точні втрати неможливо, бо економічний ефект виходить далеко за межі портів.

Незаконне затримання Російською Федерацією суден, які проходять через Керч-Єнікальський канал, – це час, який втрачають наші вантажовласники та судновласники, а час – це додаткові витрати. Також важливо зазначити, що з будівництвом Керченського мосту з’явилися додаткові обмеження в проходженні під ним. Для навігації під мостом наші клієнти почали використовувати судна меншого розміру. А це, відповідно, подорожчання тонни транспортованого вантажу. Чинник неконтрольованості ситуації призводить до того, що клієнти переорієнтовують вантажопотоки в напрямку інших портів, щоб диференціювати ризики.

Нині складно говорити про те, що ситуація вирівняється. Адже порти на Азові були орієнтовані на більший тоннаж флоту, та й експортерам вигідно працювати з великими суднами. Тому ми бачимо, що певний вантажопотік з цього регіону тепер обробляється в Миколаєві та одеських портах.

Незважаючи на тимчасові труднощі порти Азовського моря продовжують відігравати велику роль для розвитку бізнесу на Сході України і ми будемо і надалі їх розвивати, щоб посилити конкурентоспроможність України на Азові.

Тобто, ми великі вантажі на Азові втратили?

На жаль, мусимо констатувати, що Керченський міст не дає змоги обробляти великотоннажний флот. І це знижує конкурентоспроможність клієнтів, які працюють у цих портах. Приміром, у Бердянську обробляється чимало зернових вантажів. Зернові вантажі малого флоту – це експорт у Середземне море, Європу, Північну Африку. Але Китай, Америка й інші великі відстані – вже не конкурентоспроможні.