Постанова Кабміну “Про затвердження Порядку та умов укладання договорів, на підставі яких здійснюється компенсація інвестицій, внесених суб’єктами господарювання у стратегічні об’єкти портової інфраструктури” опублікована на сайті Міністерства Інфраструктури для обговорення.
Станом на 23 січня не було подано жодної пропозиції до цього нормативного акту.
Обговорення
Кількість користувачів, що приймають участь в обговорюванні проекту: |
0
|
Запропоновано редакцій / пропозицій: |
0
|
Підтримка проекту: | Так:0 Ні:0 |
Обговорення з 4 Січня 2019р. по 4 Лютого 2019р.
Прийняття постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку та умов укладання договорів, на підставі яких здійснюється компенсація інвестицій, внесених суб’єктами господарювання у стратегічні об’єкти портової інфраструктури» зумовлено необхідністю виконання статті 27 Закону України «Про морські порти України».
Передбачено, що розташовані в межах акваторії морського порту підводні гідротехнічні споруди (канали, операційні акваторії причалів тощо), що були збудовані за рахунок приватних інвестицій до набрання чинності цим Законом та внесені до Реєстру гідротехнічних споруд у встановленому законодавством порядку, за згодою власників таких гідротехнічних споруд підлягають передачі у державну власність в особі адміністрації морських портів України на компенсаційній основі.
Частиною першою статті 27 Закону України «Про морські порти України» передбачено, що компенсація інвестицій, внесених суб’єктами господарювання у стратегічні об’єкти портової інфраструктури, що є об’єктами державної власності, здійснюється на підставі відповідних договорів, що укладаються державним підприємством «Адміністрація морських портів України» (далі – ДП «АМПУ») та інвесторами в порядку та на умовах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Розташовані в межах акваторії морського порту підводні гідротехнічні споруди (канали, операційні акваторії причалів тощо), що були збудовані за рахунок приватних інвестицій до набрання чинності Законом та внесені до Реєстру гідротехнічних споруд у встановленому законодавством порядку (далі – підводні гідротехнічні споруди), за згодою власників підводних гідротехнічних споруд підлягають передачі у державну власність в особі ДП «АМПУ» на компенсаційній основі.
Відповідно до Реєстру гідротехнічних споруд, в державній власності перебуває 345 гідротехнічних споруд стратегічного значення, з яких 9 об’єктів є об’єктами приватної власності. У зазначеному переліку не враховано гідротехнічні споруди, які розташовуються поза межами акваторій морських портів України – ТОВ «Нібулон», ТОВ «Ніка – Тера» та ін. Однак за період з дати набрання чинності Законом до сьогодні від суб’єктів господарювання не надходили звернення щодо зацікавленості в передачі цих гідротехнічних споруд на баланс ДП «АМПУ». Тому здійснити попередні фінансово-економічні розрахунки щодо наявних об’єктів стратегічного значення нині неможливо.
Необхідність прийняття Порядку та умов укладання договорів, на підставі яких здійснюється компенсація інвестицій, внесених суб’єктами господарювання у стратегічні об’єкти портової інфраструктури, перш за все пов’язана з відсутністю нормативно-правових актів, які б визначали механізм компенсації вказаних інвестицій, та компенсації вартості підводних гідротехнічних споруд.
Закріплення на законодавчому рівні прозорого порядку та визначення умов, на підставі яких ДП «АМПУ» буде здійснювати компенсації суб’єктам господарювання:
– інвестицій у стратегічні об’єкти портової інфраструктури, що перебувають у державній власності, в тому числі: ремонт, модернізацію, реконструкцію та будівництво (об’єкти інвестування);
– вартості підводних гідротехнічних споруд (канали, операційні акваторії причалів тощо), що були збудовані за рахунок приватних інвестицій до набрання чинності Законом та внесені до реєстру гідротехнічних споруд у встановленому законодавством порядку, що передаються у державну власність.
Затвердження такого порядку сприятиме створенню привабливого інвестиційного клімату для залучення як іноземних, так і вітчизняних інвесторів в розвиток та модернізацію портової інфраструктури та введенню в експлуатацію нових об’єктів портової інфраструктури.
Кількість суб’єктів господарюваннявеликого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 9 (одиниць). Усього суб’єктів господарювання у групі 10, з яких: 1 державне – ДП «АМПУ» та 9 приватних.
Водночас слід зазначити, що в цьому випадку 9 суб’єктів господарювання великого підприємництва (володіють 15 гідротехнічними спорудами приватної власності), що становить лише 4,2% питомої ваги від всіх гідротехнічних споруд.
Відповідно до Реєстру гідротехнічних споруд морських портів України обліковується 360 об’єктів, з яких у державній власності перебуває 345 гідротехнічних споруд та 15 об’єктів є об’єктами приватної власності.
Оцінити вплив на сферу інтересів суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, у грошовому виразі наразі неможливо,оскільки невідомою є кількість суб’єктівгосподарювання, які будуть укладати з ДП «АМПУ» договори компенсації інвестицій відповідно до планів розвитку портів, в яких передбачено ремонт, модернізація, реконструкція та будівництво стратегічних об’єктів портової інфраструктури.
Вартість підводних гідротехнічних споруд визначається шляхом проведення незалежної оцінки. Наразі неможливо здійснити розрахунки витрат суб’єктів господарювання у зв’язку з відсутністю оцінки вартості підводних гідротехнічних споруд.
З прийняттям акта буде вирішено питання нормативно-правового врегулювання питань щодо компенсації інвестицій, внесених суб’єктами господарювання у стратегічні об’єкти портової інфраструктури, та вартості створення підводних гідротехнічних споруд, які за згодою власників підлягають передачі у державну власність.
Затвердження Порядку та умов укладання договорів, на підставі яких здійснюється компенсація інвестицій, внесених суб’єктами господарювання у стратегічні об’єкти портової інфраструктури, здійснюється з урахуванням вимог статті 27 та частиною п’ятою Розділу VIПрикінцевих положень Закону.
Надання ДП «АМПУ» повноважень укладати із суб’єктами господарювання договорів, на підставі яких буде здійснюватися компенсація інвестицій, сприятиме максимально ефективному та швидкому досягненню згоди між ДП «АМПУ» та інвестором з усіх істотних питань відповідних договорів.
При цьому передбачені проектом акта критерії прийняття рішення та умови, відповідно до яких буде здійснюватися компенсація, забезпечують простий, прозорий та водночас ефективний механізм здійснення компенсацій, що сприятиме досягненню встановлених цілей.
Механізм дії проекту постанови є таким:
ДП «АМПУ»розглядає питання щодо можливості укладення договору у разі отримання від суб’єкта господарювання відповідних письмових пропозицій щодо компенсації інвестицій у стратегічні об’єкти портової інфраструктури та вартості підводної гідротехнічної споруди разом із згодою на її передачу в державну власність;
одночасно з пропозицією та згодою власника про передачу підводних гідротехнічних споруд у державну власність суб’єкти господарювання повинні надати ДП «АМПУ» перелік відповідних документів, передбачених проектом постанови;
за результатами опрацювання поданих пропозицій щодо компенсації інвестицій та компенсації вартості підводних гідротехнічних споруд ДП «АМПУ» протягом місяця з дня отримання документів, визначених проектом постанови, приймає рішення про укладення договору або про відмову в його укладенні з одночасним повідомленням інвесторв/власника підводної гідротехнічної споруди про прийняте рішення.
Проектом постанови передбачено:
визначення об’єктів портової інфраструктури, вартість створення яких чи інвестиції в які компенсуватимуться;
перелік документів, необхідних для прийняття рішення ДП «АМПУ» щодо укладення договору, на підставі якого здійснюється компенсація;
критерії, на підставі дотримання яких ДП «АМПУ» прийматиме рішення про здійснення компенсацій;
джерело здійснення компенсацій, а саме портових зборів (крім адміністративного та маякового зборів) відповідно до їх цільового використання;
перелік заходів, які необхідно здійснити ДП «АМПУ» з метою прийняття обґрунтованого рішення щодо здійснення компенсації.
Регуляторний акт запроваджується на необмежений строк.