«Позитивне рішення МЕРТ є важливим сигналом для міжнародних і українських інвесторів, що пілотні концесійні проекти держстивідорів в портах „Ольвія“ та „Херсон“ вийшли на завершальний етап. Враховуючи обмежений час, відведений на підготовку документів після оголошення конкурсу, зацікавленим компаніям варто вже зараз починати цю роботу», — прокоментував подію керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс.
Зараз почалася безпосередньо підготовка до проведення конкурсів пілотних концесійних проектів в портах України. Згодом буде створено спеціальну конкурсну комісію, яка опікуватиметься підготовкою і затвердженням конкурсної документації і безпосередньо оголошенням концесійного конкурсу.
Планується, що конкурс буде оголошений на початку2019 року, а підписання концесійних договорів відбудеться в 2 кварталі2019 року.
В цілому, очікується, що концесія в портах «Ольвія» і «Херсон» залучить інвестиції у розмірі понад 18 млрд. грн. Обсяг перевалки вантажів вжев перші п’ять років реалізації проектів (з 2020 по2025 рр.) може збільшитися майже в 2 рази (для “СК «Ольвія» — з 2,55 млн тонн в 2018 р. до 4,59 млн тонн в 2025 р., а в Херсоні — з 1,1 млн тонн до 2,01 млн тонн).
Надходження до місцевого бюджету Миколаєва за цей період при оптимістичному сценарії можуть вирости також удвічі — на 241 млн грн), в Херсоні — на 55 млн грн.
Нагадаємо, раніше ТЕО пілотних концесійних проектів в портах «Ольвія» та «Херсон», розроблених Консорціумом міжнародних консультантів, сформованим ЄБРР та IFC були представлені і пройшли обговорення за участюпредставників трудовихколективів державних стивідорних компаній, а також місцевої влади.
Позитивні Висновки за результатами аналізу ефективності проектів концесії держстивідорів в обох портах були затверджені профільними робочими групами МЕРТ з урахуванням гарантій подальшого працевлаштування для працівників підприємств при передачі в концесію. Економічний аналіз робився на основі різних прогнозів, пройшов узгодження низкою центральних органів виконавчої влади, зокрема, Мінфіну і показав перспективність і вигоду обох концесійних проектів навітьу разі реалізації не оптимістичних,а базових сценаріїв.
* Інфографіка: Проектний офіс з розвитку державно-приватного партнерства «Спільно».