- Деталі
- Створено: Вівторок, 04 грудня 2018, 09:27
Ситуація, що склалася із судноплавством на Азовському морі, залишається складною. Зараз проходу через Керченську протоку чекають 17 суден, що прямують до портів Бердянськ та Маріуполь. Прохід декількох суден у перші дні грудня не вирішує проблем, що призвели до майже двократного скорочення кількості суднозаходів в українські порти. Тоді як безперешкодне проходження суден через Керченську протоку дозволило б збільшити обсяги перевалки в українських портах на Азовському морі майже на 800 тис. тонн на рік.
Про це йшлося у понеділок,3 грудня2018 р.,на прес-конференції керівника Адміністрації морських портів України Райвіса Вецкаганса.
«За останні п’ять років через військові дії на Донбасі, будівництво мосту через Керченську протоку та цьогорічні безпідставні затримки суден порти Маріуполь та Бердянськ зменшили обсяги перевалки майже вдвічі — до 8,9 млн. тонн. Це, в першу чергу, експорт продукції українських виробників до таких країн як Італія, США, Туреччина, Єгипет, Туніс, Великобританія, Франція, Сирія», — відзначив керівник АМПУ.
За його словами, порти Маріуполь та Бердянськ вже стикалися з тим, що прохід суден через Керченську протоку був закритий впродовж декількох днів – під час монтажу арок Керченського мосту. Проте, нинішня затримка була значно тривалішою. Фактично судна, які прямували до азовськихпортів України,не могли пройти з Чорного до Азовського моря з 22 листопададо початку грудня. «1 та 2 грудня завдяки тиску з боку керівництва нашої держави та міжнародних партнерів до портів Маріуполь та Бердянськ пройшло 6 суден, одне з яких чекало проходу з 17 листопада», — повідомив Райвіс Вецкаганс.
Він також зауважив, що азовські порти готові працювати на повну потужність і спроможні, за умови безперешкодного пропуску суден через Керченську протоку, збільшити перевалку вантажів на 800 тис. тонн на рік.
Задля цього Адміністрація морськихпортів України продовжує реалізацію проектів з днопоглиблення. Зараз ми працюємо власним флотом, тому що провідні міжнародні компанії поки не хочуть заводити свій спеціалізований флот до Азову.Це не дозволяє реалізувати проекти днопоглиблення каналів та акваторій Маріуполя та Бердянська в повному обсязі.
Крім цього, ми ведемо реконструкцію причалів, реалізуємо спільні інвестиційні проекти з стивідорними компаніями та готуємось до забезпечення льодової навігації на Азові.