Учбово-наукове судно «Дельта» знову проводитиме дослідницькі роботи

Яхті «Дельта» вже 55 років. На ньому змогли навчитися, пройти практику та встигли провести чимало дослідницьких експедицій. Як розповів проектор з навчальної роботи НУК ім. адмірала Макарова Володимир Блінцов, одна з перших експедицій пройшла в Італії, в Неаполі. Мова йде про дослідницьку роботу університету ще у 1990 роки.

За словами проректора, судно «Дельта» використовували за різним призначенням: як комерційну яхту, як транспортного перевізника, деякий час навіть корабель стояв біля пірсу.

 «Але наприкінці 2000-х років судно «Дельта» стало базовим для проходження практики студентами», – заявив Володимир Блінцов. За його словами. Однією з серйозних експедицій, за завданням МНс України, була робота з вибухонебезпечними предметами. За 3 тижні вдалося віднайти майже 100 таких об’єктів, які пізніше, знешкодили.


З часом судно «Дельта» вичерпало свої ресурси, і яхту поставили біля причалу. В той же час на ній проводили дослідницькі роботи. Подальша доля корабля була не відома. Оскільки коштів НУК ім. адмірала Макарова на відновлення «Дельти» не мав. Так тримало до того, поки на чолі університету не став новий ректор Євген Трушляков, разом зі своєю командою. Саме новий очільник ВНЗ звернувся  до керівництва ЧСЗ, до інших судноремонтних компаній, до представників бізнесу, з проханням допомогти повернути до життя учбово-наукове судно «Дельта». Завдяки цьому, в 2018 році моторну яхту поставили на ремонт на заводі ЧСЗ, де вона перебуває і зараз.

«Наразі «Дельта» стоїть в гавані. В її відновленні беруть участь не лише судноремонтні компанії, але й студенти, викладачі НУК, а також члени екіпажу судна.  Завдяки ректору, проректорам університету яхта опинилася на ремонті, на заводі ЧСЗ. Сподіваємося, що вона там перебуватиме не довго, і найближчим часом її спустять на воду для виконання дослідницьких робіт.  Судно для цього готове, хоча йому вже 55 років. Але це не багато, враховуючи те, що яхту практично повністю відновлять», – розповів 2 механік моторної яхти «Дельта» Олег Древ’ятників.

Як повідомив директор судноремонтної компанії ЮСК Сергій Бурковець, дослідницьке судно проходить доковий ремонт: проводиться заміна металу, очищення корпусу, фарбування та інші відновлювальні роботи.

«Я вважаю, необхідно віддавати борги, якщо є така можливість. Я сам випускник МКІ, і дуже вдячний викладачам за свої зання, котрі отримав під час навчання. І звісно, коли ректор НУК ім. адмірала Макарова Євген Трушляков запропонував взяти участь в проекті з відновлення судна «Дельта», з радістю погодився. Утворився колектив небайдужих миколаївців, до котрої ввійшли представники заводу ЧСЗ, «Смартмаритайм групп», компанія ЮСК та інші. Нас об’єднала одна мета – знову зробити працездатним судно «Дельта» і довести, що корабелам море по коліно», – поділився Сергій Бурковець. На його думку, таке судно вкрай необхідне, оскільки на ньому проводять дослідницькі роботи на великій воді, вчать морській справі студентів. І немає нічого більш  цінного, переконаний директор компанії ЮСК, ніж практика безпосередньо у морі. Завдяки судну «Дельта» миколаївських моряків та вчених знають далеко за межами України. Сергій Бурковець сказав, що в наших силах зробити так аби слава про миколаївських корабелів залишалася реальністю завжди.

[embedded content]