У портах Ольвія та Херсон стартував процес концесії

2018-03-14 16:08:35

У найближчі тижні команда експертів та консультантів повноцінно приступає до розробки ТЕО проектів.



В рамках реалізації пілотних проектів концесії у морських портах Ольвія та Херсон 13 березня у Міністерстві інфраструктури України відбулась Координаційна зустріч із консорціумом міжнародних консультантів, яких було обрано ЄБРР для розробки техніко-економічних обґрунтувань та підготовки тендерної документації для обох проектів.
У координаційній зустрічі на чолі з міністром інфраструктури України Володимиром Омеляном взяли участь представники Адміністрації морських портів України, проектного офісу SP3ILNO, Укрзалізниці, ДП «СК «Ольвія», ДП «ХМТП», радник Міністра Надія Казначеєва, а також міжнародна команда, що представляє партнерів з ЄБРР, IFC та експертів з кращих міжнародних компаній – розповіли в Мінінфраструктури.
«Сьогодні ми оголошуємо офіційний запуск двох пілотних проектів ДПП – у ДП «Стивідорна компанія «Ольвія» та ДП «Херсонський морський торговельний порт», які відкриють шлях до концесії " – заявив міністр. –  "У найближчі тижні команда експертів та консультантів повноцінно приступає до розробки техніко-економічних обґрунтувань (ТЕО) проектів. Ця стадія потребує особливої уваги, адже ми переконані: структурований і прозорий процес, який регулює взаємодію між владою та бізнесом, має важливе значення для обох сторін»
Володимир Омелян наголосив, що саме Міністерство інфраструктури України було ініціатором розробки законопроекту «Про концесії», який було схвалено Урядом наприкінці 2017 року і який має бути внесений до парламенту вже у березні 2018 року.
«Якщо зазначені проекти відбудуться, це буде однозначним успіхом для України і чітким сигналом для іноземних інвесторів. Якщо ж з тих чи інших причин проекти будуть зірвані, про концесію в Україні можна буде забути на роки вперед»,— підкреслив очільник міністерства.
«З огляду на міжнародний досвід, концесія як механізм державно-приватного партнерства є ефективним методом залучення приватних інвестицій для розвитку об’єктів портової інфраструктури, але для України він є досить новим, тому потребує детального опрацювання. Роботу над попередніми ТЕО проектів було розпочато наприкінці 2016 року, та сьогодні, завдяки активній спільній роботі Міністерства інфраструктури України, офісу SP3ILNO та АМПУ протягом минулого року, ми виходимо на завершальний підготовчий етап реалізації проектів концесії в Ольвії та Херсоні», — прокементував подію очільник АМПУ Райвіс Вецкаганс.
Проекти передбачають залучення приватних інвестицій у обсязі до 45 млн дол. США для модернізації, переобладнання та збільшення потужностей по перевалці ДП «ХМТП» та залучення близько 250 млн дол. США для будівництва нового терміналу та причалів на території ДП «СК «Ольвія», що сприятиме підвищенню потужності обробки вантажів, забезпечить розвиток суміжної інфраструктури (залізнична станція, електромережі, автодороги), та, як наслідок, підвищить економічну активність у регіоні.
Нагадаємо, за підтримки Світового Банку та ЄБРР у травні 2017 року було успішно завершено розробку попередніх техніко-економічних обґрунтувань пілотних концесійних проектів, які показали доцільність подальшої розробки детальних техніко-економічних обґрунтувань.
Наприкінці 2017 року відбулось підписання меморандуму про співпрацю між Міністерством інфраструктури України та IFC, а також угоди між ДП «АМПУ» та ЄБРР щодо подальшої підготовки техніко-економічного обґрунтування пілотних проектів.
У лютому 2018 року ЄБРР було відібрано консорціум міжнародних консультантів для розробки техніко-економічних обґрунтувань та підготовки тендерної документації для обох проектів.