2018-01-04 11:30:00
Загальна заборгованість із заробітної плати перед екіпажем вже перейшла за 50 000 грн. Саме судно без вантажу і все ще не полишає меж порту.
В охопленій війною Сирії в порту Тартус на заарештованому судні "застрягли" 10 українських моряків, які не можуть повернутися до батьківщину через борги судновласника.
Як розповіли у фонді "Ассоль", 4 місяці тому 10 українських моряків торгового флоту при посередництві підприємства «Альянс навигейшн» (Херсон) уклали контракт з турецьким суднодержателем і відправилися, як вони обіцяли, до Лівану на борту судна.
Однак місце посадки на судно виявилося насправді Сирією, яка з 2011 року знаходиться в стані громадянської війни. До того ж капітан порту Тартус за їхнім приїздом зібрав у моряків паспорти та документи, для того, щоб за словами місцевого чиновника "вони сиділи на борту і не вешталися де попало".
Як виявилося згодом, українці змінюють місцевих моряків, які майже 2 роки не бачили зарплати. Саме судно – «Starshina Derov NG», колишній Волго-Балт 163, 1972 (!) року будівництва, знаходиться в жахному технічному стані і з забороною на заходи країни в Паризькому меморандума. Крім того, судно, і судновласник перебувають під загрозою санкцій за неоднокразові суднозаходи в окупований РФ Крим.
І на додачу, – «Starshina Derov NG» знаходиться під арестом за борги судновласника / оператора третім особам. Про всі ці "нюанси" "Альянс навигейшн" найнятому екипажу не повідомляв.
Загальна заборгованість із заробітної плати перед екіпажем вже перейшла за 50 000 грн. Саме судно без вантажу і все ще не полишає меж порту.
За втручанням дипломатичних служб України вдалося добитися того, щоб на борт хоча в мінімальній кількості постачалася вода і провизия – розповіли в "Ассоль". Для цього представник судновласника, з яким тримають зв’язок моряки, перераховує невелику суму місцевму агенту. А для придбання харчів, капітан порту виписав нашим співгромадянам тимчасові перепустки, при цьому так і не повернув документи.
Судновласник через представника повідомив екіпажу, що сподіватися на отримання заробітної плати не варто, в загальному – «грошей немає, але ви тримайтеся». «Альянс Навігейшн» в ситуацію теж не втручається, відправили і забули. Морська адміністрація Танзанії на всі запити моряків не відповідає. А адже саме на неї морськими кодексами в разі неспроможності судновласника покладається відповідальність за судно і екіпаж.
В черговий раз створюється порочне замкнуте коло – капітан порту не дає дозвіл покинути борт судна морякам, так як некероване судно створює пряму загрозу судноплавству і екології порту. Наймати місцевих сторожів – їм треба платити і годувати, а доля іноземців нікого не хвилює. Так і виходить, що українські моряки – жителі Одеси, Херсона, Миколаєва та Києва – намагаються вижити далеко від дому, а їх сім’ї, позбавлені засобів до існування, на березі.