2017-11-28 15:39:44
Протяжність проблемних ділянок, де необхідно дробити скельні породи, становить близько 47 км.
Компанія НІБУЛОН провела в реальних умовах експериментальні роботи з поглиблення скелястого дна на одному з порогів Дніпра в районі м. Кам’янське Дніпропетровської області.
Як розповіли в компанії, вибір акваторії Кам’янського для цих цілей був символічним. По-перше, це найнебезпечніше місце на річці – тут не лише скелясте дно, а й поворот суднового ходу. По-друге, саме тут 10 років тому, в 2007 році, отримавши пробоїну, сів на мілину знесений течією круїзний лайнер "ПринцесаДніпра" з більш ніж двостами німецькими пасажирами на борту.
За словами генерального директора ТОВ СП «НІБУЛОН», Олексія Вадатурського, судновий хід у районі Кам’янського – один з найбільш складних і небезпечних для судноплавства через скелясті породи на дні річки. За радянських часів їх підривали динамітом, однак сьогодні такий спосіб днопоглиблення неможливий – на березі знаходиться меткомбінат, інші складні виробництва, сховища і дамби. Вибухи можуть створити аварійні ситуації на виробництвах, вивести із ладу технологічні лінії. Крім того, вони негативно впливають на фауну акваторії.
«Україна взяла на себе зобов’язання перед Європейським Союзом щодо підтримання глибини суднового ходу по водному шляху Е40 від гирла Дніпра до Києва на рівні 3,65 м. Сьогодні глибина становить 3,2 м, зокрема й через скелясті породи на дні в районі від Кременчука до Запоріжжя, де таких «воріт» різної глибини близько 14», – зазначає заступник голови держпідприємства «Укрводшлях» Євген Бачев. Це ДП відповідає за підтримання робочих глибин суднового ходу на ключових річках країни.
Роботи на «Дніпродзержинських воротах» проводили за допомогою судна «Миколаївець», побудованого компанією на власному суднобудівно-судноремонтному заводі.
"Це унікальна подія, унікальна тому, що перше в Україні судно, побудоване з українського металу, розроблене українськими конструкторами, на якому працюють українці, проводить унікальні роботи, які ніколи раніше не проводилися на Дніпрі" – розповів О. Вадатурський.
Протяжність проблемних ділянок, де необхідно дробити скельні породи, становить близько 47 км. За оцінками «Укрводшляху» і фахівців «НІБУЛОНа», з дна потрібно підняти 20 тис. куб. м каміння. Дроблену породу відправлять на зміцнення берегів Дніпра вздовж берегової лінії м. Кам’янське та його околиць.
фото прес-служби НІБУЛОН