Українські моряки скаржаться, що їх обдурив судновласник із Африки

2017-10-12 11:13:44

Заборгованість власника по зарплатах перед екіпажем суховантажного судна “Dorset” вже становить близько 105 тисяч доларів, а перед моряками з “Aldwych” – понад 75 тисяч доларів



Семеро моряків суховантажного теплохода "Aldwych" та одинадцять членів екіпажу судна "Dorset", яких наймала на роботу одеська крюїнгова компанія "Азімут", домагаються від судновласника погашення майже річних заборгованостей по зарплатах.
Про це йшлося на брифінгу в Одесі, повідомляє Укрінформу.
"Після численних скарг до представників компанії Agate Shipping LLC та крюїнгової "Азімут" про свавілля роботодавців, зокрема, багатомісячну заборгованість по зарплатах, моряки звернулися, зрештою, за підтримкою до Національної асоціації захисту прав громадян і юридичної компанії "Legal Consult Group". Оскільки заборгованість по зарплатах перед екіпажем суховантажного судна "Dorset" вже становить близько 105 тисяч доларів, а перед моряками з "Aldwych" – понад 75 тисяч доларів. Із травня до жовтня цього року обидва судна пришвартовані біля одного з причалів миколаївського судноремонтного заводу "Океан", – зазначив голова Національної асоціації захисту прав громадян Ігор Зозуля.
Він зауважив, що якщо на теплоході існує більш як двомісячна затримка з виплати зарплат морякам, то згідно з конвенцією MLC формально таке судно вважається покинутим, і члени екіпажів мають звертатися зі скаргами про порушення прав до морської організації ITF та морських адміністрацій країн приписки (у цьому разі до держави Того).
У свою чергу юристи компанії "Legal Consult Group" вчинили низку звернень до морської адміністрації держави Того, під прапором якої ходять теплоходи, та до адміністрації Українського морського регістру щодо застосування до судновласника відповідних санкцій, уточнив представник фірми Ігор Слабосильний.
За його словами, Український морський регістр оперативно відреагував, провівши власне розслідування. У результаті було встановлено невиконання деяких пунктів контракту між роботодавцем та моряками, на підставі чого припинено дії сертифікатів. Тому судна не мають права виходити з порту доти, поки не буде виплачена членам екіпажів зарплата.
Крім того, Миколаївська митниця ДФСУ наклала арешт на обидва теплоходи, оскільки судна не оформили належним митні формальності. А інспектори миколаївського відділення «Укртрансбезпеки» зафіксували порушення терміну перебування теплоходів на території України.
На думку голови правління фонду допомоги морякам «Ассоль» Ганни Муругової, однією з причин конфлікту моряків та роботодавців є певна специфіка роботи крюїнгової фірми «Азімут», що нерідко наймає людей без досвіду роботи на суднах. Це вже не раз призводило до подібних ситуацій.
Юристи і громадські активісти порадили морякам звернутися з обгрунтованими скаргами на дії комерсантів, що причетні до порушення їхніх прав, до обласних структур СБУ, ДФСУ та Мінсоцполітики. Адже у правоохоронців є змога перевірити факти і з’ясувати наявність чи відсутність у діях кадрового агентства та роботодавця ознак злочинної змови і вжити законних заходів для припинення свавілля щодо членів екіпажів суден.