2017-08-15 08:57:26

З початку серпня значно погіршилася ситуація з вивантаженням зернових вантажів портовими елеваторами



З початку серпня поточного року залізниці України навантажили 1,331 млн тонн зерна та зернових вантажів. Як розповіли  у відомстві, найбільша частка зернових спрямована до портів Одеси та Миколаєва – наразі на Одещині знаходиться 6200 вагонів спрямуванням на порти, що становить понад 40% від загального парку хопер-зерновозів України.
Однак, з початку серпня значно погіршилася ситуація з вивантаженням зернових вантажів  портовими елеваторами, що призводить до простоїв зерновозів та скупчення завантажених вагонів на підходах та на коліях станцій.
Так, на станції Чорноморськ-Порт (одержувач СП ТОВ «Трансбалктермінал») щодоби залишаються нерозвантаженими в середньому 62 вагона; на станції Одеса-Порт (одержувач ПрАТ «Укрелеваторпром») – 106 вагонів; також на ст. Одеса-Порт (одержувач «Олімпекс Купе Інтернейшнл») – залишок 63 зерновози.
Нерідко вагони затримуються через неякісний вантаж, що не може пройти санітарно-епідеміологічний контроль. Так, на станції Чорноморська (ТІС) (одержувач ТОВ «Трансінвестсервіс») на минулому тижні затримано 315 зерновозів з неякісним зерном, а на станції Хімічна (того ж адресата) – 264 вагонів; на ст. Чорноморська (одержувач ТОВ «Боріваж») – ще 54 од. дефіцитного рухомого складу.
На станції Ксенієве (одержувач Іллічівський зерновий термінал) середньодобовий залишок складає 76 дефіцитних вагонів-зерновозів.  На станції Жовтнева (одержувач ТОВ «МСП Ніка-Тера) середньодобово простоюють нерозвантажені 290 вагонів та ще 21 – затримано через невідповідність вимогам санітарно-епідеміологічного контролю.
При цьому залізничники повідомили, що відомству "доводиться вводити конвенційні заборони на навантаження зернових у напрямках станцій, що не повертають вагони вчасно".
Так, першого серпня 2017 року були введені дві такі заборони, призначенням на станції, де складається найбільш незадовільна ситуація з вивантаження – на ст. Чорноморськ-Порт (на адресу ТОВ «Транссервіс 2008» та Іллічівський Морський Порт). Також розглядаються запити на введення конвенцій до станції Чорноморськ-Порт-Екс. (на адресу ТОВ «Трансбалктермінал»); на ст. Одеса-Порт («Олімпекс купе інтернейшнл»  та ПрАТ «Укрелеваторпром») та на ст. Жовтнева (ТОВ МСП «Ніка-Тера»).