2017-06-30 11:08:35

Остаточне рішення про дату повинно бути прийняте вже у перший тиждень липня



Міжнародна палата судноплавства (ICS) закликала Міжнародну морську організацію (IMO) підтримати ініціативу широкої коаліції урядів про відстрочку впровадження на суднах нових систем очищення баластових вод. 
Остаточне рішення про дату повинно бути прийняте в перший тиждень липня, на засіданні Комітету з захисту морського середовища при IMO – повідомляє "Работник моря".
Нагадаємо, з 8 вересня 2017 року набере чинності Міжнародна конвенція про контроль суднових баластних вод й осадів та управління ними (BWMC). Згідно з цим документом, на судах будуть встановлювати інноваційні системи для обробки баластних вод, видалення або знешкодження, для запобігання скиданню або забору патогенних організмів в опадах і баластних водах. Після набуття чинності цією Конвенцією судновласникам необхідно буде отримати міжнародне свідоцтво про відповідність вимогам BWMC. Більш 40.000 судів можуть зіткнутися з низкою складнощів. За словами генерального секретаря ICS Пітера Хінчліфф, відстрочка дасть судноплавним компаніям можливість інвестувати в більш ефективні технології, спрямовані на збереження і захист морського середовища.
З ініціативою про відстрочку виступили Бразилія, Індія, Норвегія, острови Кука, Ліберія і Сполучене Королівство. Уряди цих країн запропонували встановити дворічний термін обов’язкового переобладнання судів з моменту їх останнього огляду, вважаючи точкою відліку НЕ вересень 2017 року, а 8 вересня 2019 року. Таким чином, переобладнання можна буде здійснити в 2022-2024 роках.
У ICS стверджують, що відповідати новим вимогам BWMC повинні системи очищення баластових вод, встановлені на суду після 2020 року. На сьогоднішній день оптимізовано невелика кількість судів. У судновласників немає впевненості, що переобладнане судно, яке відповідає вимогам IMO, пройде контроль з боку держави порту. Судновласники не поспішають вкладати мільйони в оптимізацію суднових систем очищення баластових вод, адже не виключено, що їх доведеться міняти вже через пару років.
Крім того, в ICS відзначають, що суднобудівні верфі не впораються з такою масовою навантаженням: модернізувати належить приблизно 40.000 суден різних судноплавних компаній. При цьому немає гарантії, що дороге нове обладнання покаже себе з кращого боку при експлуатації. В першу чергу це стосується судів, побудованих 20-25 років тому.
Міжнародна конвенція про контроль суднових баластних вод й осадів та управління ними (BWMC) була прийнята IMO в лютому 2004 року. BWMC повинен забезпечити додаткову охорону морського середовища і допомогти в боротьбі з неконтрольованим скиданням баластних вод в море. BWMC повинна вступити в силу через рік після того, як її ратифікують щонайменше 30 держав, флот яких становить не менше 35% тоннажу світового торговельного флоту. Цей рубіж був подоланий 8 вересня 2016 року, коли в штаб-квартирі IMO документ ратифікувала Фінляндія. Після приєднання цієї країни загальний тоннаж флоту 52 країн, які підтримали прийняття Конвенції, склав 35,1441%. А в червні 2017 року BWMC ратифікувала і Австралія.