Шановний Петре Олексійовичу!
Шановний Володимире Борисовичу!
Колектив ДП “Бердянський морський торговельний порт” (м. Бердянськ, Запорізька обл.) вимушений звернутися до Вас особисто з проханням допомогти у розв’язанні конфлікту колективу з Міністерством інфраструктури України з метою подальшого недопущення прямої матеріальної шкоди державі Україна та Державному підприємству “Бердянський морський торговельний порт”.
На нашу думку, Бердянський порт став випробувальним полігоном для деяких можновладців, які відпрацьовують на ньому тіньові схеми виведення коштів з бюджету держави. З цією метою, влітку 2016 року, всупереч положенням Закону “Про морські порти в Україні”, керівництвом МІУ та АМПУ було надано статус портового оператора приватному підприємству ТОВ “Аскет Шиппінг”. З цього часу значна частина вантажопотоку зернових, перевантаженням яких традиційно займалось ДП “БМТП” була втрачена – до 1 000 000 тонн зерна на рік — завдяки демпінгу з боку приватного підприємства.
За цією схемою держава Україна несе значні збитки, оскільки морські порти сплачують 75% свого прибутку до державного бюджету, і іншими платежами сплати до бюджету складають до 90%.
Зменшення бази оподаткування у вигляді втрати частини доходу від переробки зерна, за підрахунками дирекції ДП “БМТП”, тільки за другу половину 2016 року призвело до втрат бюджету України в розмірі понад 21 000 000 гривень.
Зокрема, за останні роки ДП “БМТП” сплатило тільки до державного бюджету:
2015 рік — 176 500 000 гривень,
2016 рік (повний) — 309 506 800 грн
2016 рік (друге півріччя, без зерна) – 198 936 900 гривень (без втрачених 21 000 000 гривень)
2017 рік (перший квартал) — 33 061 200 гривень
Згідно наявної інформації, за той же період ТОВ “Аскет шипінг” сплатило до державного бюджету:
2016 рік (друге півріччя, переваливши понад 400 000 тонн зернових) – 1 174 210 грн.
2017 рік (перший квартал, переваливши понад 300 000 тонн зернових) — 1 547 570 грн.
При цьому, колектив ДП “БМТП” складається з 1150 осіб, середня запробітна плата по підприємству за 2016 рік склала понад 13 000 гривень, прибутковий податок з яких йде до місцевого бюджету. Зменшення вантажообігу вже призвело до зменшення заробітної плати, зростання соціальної напруги, переходу в зимові місяці на 4-денний робочий тиждень.
Штат ТОВ “Аскет-Шипінг” в Бердянську не перевищує 60 осіб.
Зрозуміло, що мільони гривень, які не потрапляють у Державний бюджет осідають в кишенях вправних ділків.
Як тільки керівництво ДП “БМТП” розпочало публічно вказувати на ці втрати держбюжету, до яких призвели дії керівництва Міністерства Інфраструктури, Адміністрації морських портів та ТОВ “Аскет Шиппінг” та вимагати в судвовому порядку відмінити статус портового оператора ТОВ “Аскет Шиппінг”, проти в.о. директора ДП “БМТП” Миколи Ільїна було порушено кримінальну справу, відсторонено від виконання обов’язків та звільненно з роботи. Зараз він відстоює свої права в судовому порядку.
Колектив порту, його ветерани підтримують Миколу Ільїна в боротьбі зі свавіллям. На його захист виступили громадьскі об’єднання — Асоціація портів України та Профспілка робітників морського транспорту України.
Розпочинаючи з 20 квітня, вже другий місяць, працівники порту проводять безстрокову акцію протесту проти дій міністерства — пікетують будівлю управління порту, протестуючи проти призначення нового в.о. директора підприємства — Бабця Б.М., призначенного, як нам стало відомо за протекцією заступника міністра інфраструктури Лавренюка Ю.В. За наявною в нас інформацією, саме Лавренюк Ю.В. є одним з авторів схеми з виведення коштів поза бюджет України шляхом реєстрації ТОВ “Аске Шиппінг” в якості портового оператора.
Бабець Б.М. – за останні кілька років змінив місця роботи, ніде не затримуючись, не зарекомендувавши себе професіоналом, у 2105-2016 роках взагалі стояв на обліку в центрі зайнятості. Бабець Б.М. не оформлений на підприємстві, не отримує заробітної плати, за висловом міністра “працює як волонтер”, розмістив в ЗМІ оголошення про втрату печатки підприємства та виготовив нову, що не відповідає дійсності, заблокував цифрові підписи співробіників бухгалтерії, необхідні при оформленні електронних податкових накладних, чим викликав затримки в їх оформленні та претензії з боку клієнтів підприємства.
Про надзвичайну ситуацію на підприємстві ми неодноразово повідомляли Міністра інфраструктури України Омеляна В.В. та Державного секретаря МІУ Галущака А.Е. Направлялися листи з проханням вирішити штучно створену ситуацію через дії міністерства та Бабця Б.М., відкликати наказ про його призначення, до вирішення справ у суді, оскільки в законнний спосі обов’язки керівника підприємства виконує головний інженер Гуренко В.І.
Наша принципова позиція ігнорується керівництвом Міністерства інфрастуктури. Нам кажуть, що наш обов’язок — виконувати накази, а не мати і висловлювати власну думку щодо управління підприємством і кадрової політики Міністерства. Нам погрожують кримінальними справами, проти нас публікують замовні статті в ЗМІ.
Ми вважаємо, що таким чином порушуються наші громадянські права на свободу слова і зібрань. В тому числі для участі в управлінні підприємством, яке ми всі вважаємо своїм другим домом. Ми свідомі виборці, частина народу України. За Конституцією, саме народ України є джерелом влади в державі. Тому ми вимагаємо щоб до нашої думки прислухались!
Трудовий колектив підприємства вкрай стурбований надзвичайною ситуацією у порту і для нього рішення керівництва Міністерства інфраструктури є не тільки незрозумілими, а й такими, що несуть шкоду інтересам держави.
Просимо Вас використати всі надані Вам Конституцією і Законами України права та негайно втрутитися в ситуацію з метою збереження стабільної роботи державного підприємства, яке є одним із найбільших платників податків в Запорізькій області.
З повагою,
Трудовий колектив порту
Звернення підписало більше 300 працівників підприємства.
25 травня трудовий колектив ДП “БМТП” звернувся з листом до Президента України П.П.Порошенко та Прем’єр-міністра України Гройсмана В.Б. щодо надзвичайних подій
в ДП “Бердянський морський торговельний порт”.
Шановний Петре Олексійовичу!
Шановний Володимире Борисовичу!
Колектив ДП “Бердянський морський торговельний порт” (м. Бердянськ, Запорізька обл.) вимушений звернутися до Вас особисто з проханням допомогти у розв’язанні конфлікту колективу з Міністерством інфраструктури України з метою подальшого недопущення прямої матеріальної шкоди державі Україна та Державному підприємству “Бердянський морський торговельний порт”.
На нашу думку, Бердянський порт став випробувальним полігоном для деяких можновладців, які відпрацьовують на ньому тіньові схеми виведення коштів з бюджету держави. З цією метою, влітку 2016 року, всупереч положенням Закону “Про морські порти в Україні”, керівництвом МІУ та АМПУ було надано статус портового оператора приватному підприємству ТОВ “Аскет Шиппінг”. З цього часу значна частина вантажопотоку зернових, перевантаженням яких традиційно займалось ДП “БМТП” була втрачена – до 1 000 000 тонн зерна на рік — завдяки демпінгу з боку приватного підприємства.
За цією схемою держава Україна несе значні збитки, оскільки морські порти сплачують 75% свого прибутку до державного бюджету, і іншими платежами сплати до бюджету складають до 90%.
Зменшення бази оподаткування у вигляді втрати частини доходу від переробки зерна, за підрахунками дирекції ДП “БМТП”, тільки за другу половину 2016 року призвело до втрат бюджету України в розмірі понад 21 000 000 гривень.
Зокрема, за останні роки ДП “БМТП” сплатило тільки до державного бюджету:
2015 рік — 176 500 000 гривень,
2016 рік (повний) — 309 506 800 грн
2016 рік (друге півріччя, без зерна) – 198 936 900 гривень (без втрачених 21 000 000 гривень)
2017 рік (перший квартал) — 33 061 200 гривень
Згідно наявної інформації, за той же період ТОВ “Аскет шипінг” сплатило до державного бюджету:
2016 рік (друге півріччя, переваливши понад 400 000 тонн зернових) – 1 174 210 грн.
2017 рік (перший квартал, переваливши понад 300 000 тонн зернових) — 1 547 570 грн.
При цьому, колектив ДП “БМТП” складається з 1150 осіб, середня запробітна плата по підприємству за 2016 рік склала понад 13 000 гривень, прибутковий податок з яких йде до місцевого бюджету. Зменшення вантажообігу вже призвело до зменшення заробітної плати, зростання соціальної напруги, переходу в зимові місяці на 4-денний робочий тиждень.
Штат ТОВ “Аскет-Шипінг” в Бердянську не перевищує 60 осіб.
Зрозуміло, що мільони гривень, які не потрапляють у Державний бюджет осідають в кишенях вправних ділків.
Як тільки керівництво ДП “БМТП” розпочало публічно вказувати на ці втрати держбюжету, до яких призвели дії керівництва Міністерства Інфраструктури, Адміністрації морських портів та ТОВ “Аскет Шиппінг” та вимагати в судвовому порядку відмінити статус портового оператора ТОВ “Аскет Шиппінг”, проти в.о. директора ДП “БМТП” Миколи Ільїна було порушено кримінальну справу, відсторонено від виконання обов’язків та звільненно з роботи. Зараз він відстоює свої права в судовому порядку.
Колектив порту, його ветерани підтримують Миколу Ільїна в боротьбі зі свавіллям. На його захист виступили громадьскі об’єднання — Асоціація портів України та Профспілка робітників морського транспорту України.
Розпочинаючи з 20 квітня, вже другий місяць, працівники порту проводять безстрокову акцію протесту проти дій міністерства — пікетують будівлю управління порту, протестуючи проти призначення нового в.о. директора підприємства — Бабця Б.М., призначенного, як нам стало відомо за протекцією заступника міністра інфраструктури Лавренюка Ю.В. За наявною в нас інформацією, саме Лавренюк Ю.В. є одним з авторів схеми з виведення коштів поза бюджет України шляхом реєстрації ТОВ “Аске Шиппінг” в якості портового оператора.
Бабець Б.М. – за останні кілька років змінив місця роботи, ніде не затримуючись, не зарекомендувавши себе професіоналом, у 2105-2016 роках взагалі стояв на обліку в центрі зайнятості. Бабець Б.М. не оформлений на підприємстві, не отримує заробітної плати, за висловом міністра “працює як волонтер”, розмістив в ЗМІ оголошення про втрату печатки підприємства та виготовив нову, що не відповідає дійсності, заблокував цифрові підписи співробіників бухгалтерії, необхідні при оформленні електронних податкових накладних, чим викликав затримки в їх оформленні та претензії з боку клієнтів підприємства.
Про надзвичайну ситуацію на підприємстві ми неодноразово повідомляли Міністра інфраструктури України Омеляна В.В. та Державного секретаря МІУ Галущака А.Е. Направлялися листи з проханням вирішити штучно створену ситуацію через дії міністерства та Бабця Б.М., відкликати наказ про його призначення, до вирішення справ у суді, оскільки в законнний спосі обов’язки керівника підприємства виконує головний інженер Гуренко В.І.
Наша принципова позиція ігнорується керівництвом Міністерства інфрастуктури. Нам кажуть, що наш обов’язок — виконувати накази, а не мати і висловлювати власну думку щодо управління підприємством і кадрової політики Міністерства. Нам погрожують кримінальними справами, проти нас публікують замовні статті в ЗМІ.
Ми вважаємо, що таким чином порушуються наші громадянські права на свободу слова і зібрань. В тому числі для участі в управлінні підприємством, яке ми всі вважаємо своїм другим домом. Ми свідомі виборці, частина народу України. За Конституцією, саме народ України є джерелом влади в державі. Тому ми вимагаємо щоб до нашої думки прислухались!
Трудовий колектив підприємства вкрай стурбований надзвичайною ситуацією у порту і для нього рішення керівництва Міністерства інфраструктури є не тільки незрозумілими, а й такими, що несуть шкоду інтересам держави.
Просимо Вас використати всі надані Вам Конституцією і Законами України права та негайно втрутитися в ситуацію з метою збереження стабільної роботи державного підприємства, яке є одним із найбільших платників податків в Запорізькій області.
З повагою,
Трудовий колектив порту
Звернення підписало більше 300 працівників підприємства.