2017-05-25 11:18:26
Керівники міста та області також висловили своє критичне ставлення до законопроектів про внутрішній водний транспорт
У Миколаєві представники портової індустрії, суднобудування, а також місцевого самоврядування та облдержадміністрації домовилися об’єднати зусилля в тому, щоб виробити і направити конкретні вимоги центральним органам влади, зокрема щодо зменшення портових зборів і спрямування частини зібраних коштів до місцевого бюджету.
Про це йшлося під час засідання круглого столу з питань суднобудування та розвитку внутрішніх водних шляхів України в рамках проведення міжнародної виставки «Суднобудування 2017» на території суднобудівно-судноремонтного заводу «Нібулон» в Миколаєві в середу, 24 травня – повідомляє Преступности.нет.
Першим про існуючу проблему заговорив міський голова Миколаєва Олександр Сєнкевич, який зазначив, що на сьогоднішній день портові збори в миколаївських портах найвищі в світі.
– Це ніяк не підвищує нашу конкурентоспроможність, порівнюючи нас з іншими портовими містами. Про що це говорить? Про те, що навіть якщо ми будемо робити максимум зусиль, це не збільшить наш вантажопотік. А для бізнесу головне – це прибуток. Якщо є витрати, то це збільшує потік в порти великий Одеси. Тому для нас сьогодні дуже важливо, щоб Адміністрація морських портів України прислухалася до місцевих рад і зменшила портові збори, – сказав він.
Крім того, він закликав учасників круглого столу підтримати ще одну вимогу до АМПУ щодо спрямування частини портових зборів до місцевого бюджету на відновлення зруйнованої інфраструктури. Нагадаємо, цю ідею Сєнкевич озвучує вже неодноразово, і свого часу отримав схвальний відгук від очільника АМПУ і викликав критику з боку віце-прем’єга Г. Зубка.
– Ми розуміємо, що порт – це наше багатство, а й наше горе одночасно, тому що інфраструктура руйнується, а в бюджет ми отримуємо копійки, – сказав мер. – А з портових зборів не отримуємо жодної копійки … Раніше говорили про долар, але зараз би хоч по 50 центів за тонну до міського бюджету на розвиток інфраструктури. Тоді з’явився б сенс для Миколаєва як для міста, в якому є порти, розвивати портову індустрію. Нам потрібно активно працювати разом з представниками портової індустрії, щоб частина портових зборів все-таки отримував міський бюджет. Це і буде децентралізація.
При цьому він розкритикував законопроекти про внутрішній водний транспорт, що розглядаються зараз у Верховній Раді.
Озвучені мером пропозиції присутній на круглому столі голова Миколаївської облдержадміністрації Олексій Савченко назвав слушними, зазначивши, що сам з цього приводу встиг поспілкуватися з керівником АМПУ Райвіс Вейкаганом, який до речі на виставці був, але на обговорення не залишився.
– На жаль, перерозподіл грошей знаходиться на в компетенції АМПУ, а в компетенції депутатів Верховної Ради, і потрібно пройти відповідний комітет, – сказав Савченко, запропонувавши направити за підсумками круглого столу листа до депутатів із аналізом проблем, з якими регіон стикається щодня.
– І канальні, і портові збори дуже високі, – погодився він. – Я керівнику АМПУ сказав, що Миколаївська область здає щороку по 20 мільйонів доларів прямих надходжень, і нічого не залишається у нас. І з цим щось потрібно робити … Визначитися з конкретними позиціями і направити до Верховної Ради. Тільки так ми зможемо зрушити це. А якщо ми просто сядемо поспілкуємося і у нас не буде такого рішення – це нічого не дасть.
Генеральний директор «Нібулона» Олексій Вадатурський подякував очільникам міста та області за підтримку.
– За підсумками роботи круглого столу передбачена резолюція, колективне звернення. Ми будемо звертатися до депутатів ВР від Миколаївщини, щоб вони в першу чергу підтримали, захистили бюджет, захистили місцеве самоврядування, – зазначив він.