2017-04-28 12:42:57
Новий маршрут Алят-Курик дозволяє економити при перетині Каспію дві години часу
Азербайджан підтвердив, що може доставити українські вантажі в Іран через Каспійське море. Дане питання обговорювалося під час проходить в Баку Транскаспійської виставки "Транспорт і логістика". Робоча група з представників міністерств, залізниць і портів України і Азербайджану погодила проект Дорожньої карти розвитку міжнародного транспорту по коридору Європа-Кавказ-Азія.
Українська делегація також відвідала міжнародний торговий порт Баку-Алят – повыдомили в Мінінфраструктури.
"Азербайджанська сторона повідомила про відкриття поромної лінії на Курик (Казахстан) і перевезення фідерними судами на порти Амірабад і Ензелі (Іран). Сторони відзначили розвиток вантажопотоку з Китаєм по Новому Шовковому шляху і з Іраном по коридору Південь-Північ", – повідомили в Мінінфраструктури .
Порт Амірабад (Amir Abad Seaport) розташовується в східній частині південного краю Каспійського моря, а порт Ензелі знаходиться на захід від, біля міста Решт, де є залізниця.
Запуск поромного сполучення за маршрутом Алят-Курик на Каспійському морі скоротить час транспортування українських вагонів і автотранспорту з Азербайджану в Казахстан, оскільки новий маршрут коротший використовувався раніше і дозволяє уникнути пробок на переправі.
Про це розповів заступник міністра інфраструктури України Віктор Довгань в коментарі ЦТС .
"Маршрут Алят-Курик дозволяє економити при перетині Каспію дві години часу, оскільки він на 70 миль коротше традиційного шляху. Крім того, на відміну від порту Баку, на переправі в Алят практично відсутні черги, завдяки чому замість 3-4 днів очікування транспорт тут затримуються не більше двох днів. Це обумовлено тим, що через новий порт не транспортується нафта, пріоритет у відправці якої віддається на переправі в старому порту Баку. на Казахстан черг немає ", – пояснив заступник міністра.
Однак зазначив, що значно зріс потік українського автотранспорту через порт Алят в напрямку туркменського порту Туркменбаши.
В. Довгань також повідомив, що за словами азербайджанських колег, зараз Каспій перетворюється в потужний транспортний хаб, а сам порт крім поромів буде розвивати фідерні перевезення, пізніше тут планують створити вільну економічну зону.
Крім того, в найближчому майбутньому рух на маршруті Алят-Курик має буде ще прискоритися, оскільки, за даними азербайджанських транспортників, саме на цьому маршруті передбачається використання двох нових поромів типу Ro-Pax, що будуються в Азербайджані за українським проектом.
Кожен паром матиме можливість завантаження на борт до 46 піввагонів (13,9-метрових), 44 вантажних вагонів (14,7-метрових), 50 вантажних машин, а також буде мати 100 пасажирських місць. Проектувальником за проектом виступає українське ТОВ "Морське інженерне бюро".