Китайське держпідприємство цікавиться концесією в порту Чорноморськ

2017-04-14 11:33:06

Делегація китайської компанії Sinohydro corporation відвідала ДП МТП Чорноморськ для вивчення можливих варіантів співпраці.



Днями Чорноморський порт відвідала делегація великої китайської компанії Sinohydro corporation LTD на чолі з реіональним представником компанії в Європі та на Кавказі паном Xu Caojin.
Як повідомили в прес-службі порту,  голова делегації від Sinohydro corporation LTD особливо наголосив на важливості співробітництва саме з ДП "МТП" Чорноморськ ", так як їх підприємство є також державним, а саме – найбільшим ДП в Китаї, і за законом зобов’язане мати справу тільки з державними структурами.
Директор ДП "МТП" Чорноморськ "Сергій Крижановський у свою чергу  розповів, в якій формі може співпрацювати порт з китайським партнером. Йдеться про оренду, концесії або спільну діяльність.
 Іноземних представників зацікавила саме концесія, якиу Міністерство інфраструктури України вирішило пробно почати вводити саме в порту Чорноморська.
"Україна в транспортному питанні ще не мала прецедентів, щоб якийсь об’єкт був зданий в концесію. Це експеримент. Закон "Про концесії" є, але ще ніде його не застосовували. Тому в Міністерстві сказали, ми пропонуємо пілотний проект – концесію п’ятого терміналу, хоча концесія може бути на будь-якій ділянці. 
Юридично дуже багато проектів співпраці. Коли до нас приходить інвестор і каже, "я хочу побудувати елеватор", він має завжди відношення з нами, як підприємством, яке виділяє йому землю під будівництво елеватора і з філією АМПУ, які до моменту запуску цього елеватора повинні підготувати причал.", – пояснив Сергій Крижановський.
За словами керівника, зараз у порту є три основні проекти, які є для нього пріоритетними, тому що меморандуми про співпрацю вже підписані. Однак в порту залишається ще близько 60% вільних майданчиків, на які можуть заходити нові інвестори.

"МБН" нагадує, що відповідно до чинного законодавства України (ЗУ "Про морські порти", ст. 23), існуючі на день набрання чинності цим Законом стратегічні об’єкти портової інфраструктури не підлягають передачі в оренду чи концесію (крім причалів, залізничних та автомобільних під’їзних шляхів (до першого розгалуження за межами території порту), ліній зв’язку, засобів тепло-, газо-, водо- та електропостачання, інженерних комунікацій), приватизації та/або відчуженню у будь-який інший спосіб. 


Причали можуть бути об’єктами оренди на строк до 49 років. Причали, залізничні та автомобільні під’їзні шляхи (до першого розгалуження за межами території порту), лінії зв’язку, засоби тепло-, газо-, водо- та електропостачання, інженерні комунікації можуть передаватися у концесію у складі єдиних майнових комплексів.