2017-04-12 08:18:30

Для повноцінної реконсттрукції порту потрібна сума приблизно втричі більша за ту, що закладена у федеральній програмі.



Головдержекспертизи РФ схвалила проект реконструкції розташованого в окупованому РФ Криму Євпаторійського торгового порту вартістю 525 млн рублів. Однак ці кошти покриють лише частину потреб порту – ремонт пасажирських пірсів і вантажного причалу, де перевалюють пісок.
Як повідомляє російська ІАА «ПортНьюс» з посиланням на зазначене відомство, в порту реконструкція передбачає ремонт трьох пасажирських пірсів, яка має «створити сприятливі умови для збільшення пасажирських перевезень до 50 тис. пасажирів за сезон». 
Створення морського транспортного сполучення між різними частинами міста дозволить розвантажити громадський транспорт і зробити місто Євпаторія більш привабливим для туристів. – вважають в порту.
На даний час порт існує в основному за рахунок перевалки піску та пасажирських перевезень. Два з трьох пірсів зараз виведені з експлуатації і знаходяться в аварійному стані – це пірс «Сад Караєва» на набережній ім. Валентини Терешкової і пірс «Новий пляж» на Сімферопольській вулиці. Єдиний робочий пірс, «Парк Фрунзе», розташований на набережній ім. Горького.
Як випливає з повідомлення Головдержекспертизи РФ, пірс «Сад Караєва», буде демонтований повністю, а замість нього побудують новий у вигляді свайне естакади. Що стосується причалів «Парк Фрунзе» і «Новий пляж», то тут будуть замінені палі, відбійні пристрої, покриття пірсу і плити ростверку.
«В ході робіт будуть також реконструйовані причальні частини пірсів і замінені всі швартові пристрої для забезпечення швартування пасажирських суден. Також буде встановлено сучасну систему зовнішнього освітлення. При цьому демонтовані металеві конструкції будуть передані на переробку, а залізобетонні – на утилізацію », – йдеться в повідомленні Гоговдержекспертизи.
Гроші на реконструкцію виділяються в рамках федеральної програми соціально-економічного розвитку Криму і Севастополя. Вона завершиться в 2020 році. 
Проте за даними ІІА «ПортНьюс», закладені у федеральній програмі гроші лише частково покривають потреби порту. Справа в тому, що програма розвитку самого порту передбачає його перепрофілювання. У зв’язку з труднощами в обслуговуванні перевезень вантажів між країнами, а також через неможливість перевалювати небезпечні вантажі (з огляду на знаходження в курортній зоні), торговий порт хоче перепрофілюватися в пасажирсько-круїзний. А вантажну складову – розвивати на озері Донузлав, і не тільки на північній косі, де перевалюється пісок, але і на південній, де портова інфраструктура заморожена і не використовується.
Однак для створення повноцінного пасажирського порту необхідно будівництво захисних гідротехнічних споруд. Зараз маломірним суднам небезпечно стояти пришвартований в порту, так як їх розбиває в шторм об стінки пірсів.

На ці цілі потрібно близько 1 млрд рублів – понад суму, що закладена у федеральній програмі. Крім того, капітального ремонту потребує будівля морського вокзалу. Зараз вона використовується прикордонниками і митниками окупантів.