2017-02-23 14:18:00
Адміністрація морпортів представила проект оновленої тендерної документації для проведення днопоглиблювальних робіт
Адміністрація морських портів України (АМПУ) провела зустріч з днопоглиблювальними компаніями і представила проект оновленої тендерної документації для проведення днопоглиблювальних робіт. Новий документ відповідно до кращих міжнародних практик розробила робоча група, до якої увійшли фахівці АМПУ, ЄБРР (Європейського банку реконструкції і розвитку) і юридичної компанії Arzinger- повідомляють у прес-службі відомства.
«Ми дійсно розпочали «перезавантаження відносин» з днопоглиблювальними компаніями. І наша сьогоднішня презентація — черговий крок, покликаний підвищити прозорість і відкритість тендерних процедур. Крім того, важливо пам’ятати, що днопоглиблення в українських портах, перш за все, дасть ефект підвищення рівня конкурентоспроможності портової галузі країни, позицій українських експортерів і імпортерів на світових ринках»,— зазначив Райвіс Вецкаганс, керівник АМПУ, відкриваючи захід.
У зустрічі взяли участь представники провідних світових днопоглиблювальних компаній — Tianjin Dredging Company (Китай), DEME N. V. (Бельгія), Ilk Construction (Туреччина), Jan De Nul NV (Бельгія), Rohde Nielsen A/S (Данія), Royal Boskalis Westminster N. V. (Нідерданди) і їх українські колеги.
В процесі діалогу учасники обговорили знову прописані контрактні зобов’язання АМПУ і потенційних компаній-підрядників щодо капітального та експлуатаційного днопоглиблення в портах «Южний» і Чорноморськ. Зокрема, умови розрахунків, порядок оплати, чіткі гарантійні зобов’язання виконання робіт за договором, штрафні санкції за неналежне виконання умов, страхування ризиків тощо.
Начальник адміністрації морського порту «Южний» Максим Широков підкреслив, що АМПУ і майбутні підрядники з днопоглиблювальних робіт — партнери в цих проектах, тому подібні зустрічі будуть тривати для з’ясування всіх питань і підтримки постійного діалогу між усіма сторонами процесу.
Андрій Селютин, партнер, керівник Південноукраїнського філіалу, голова практик інфраструктури і транспорту юридичної компанії Arzinger, коментуючи проект договору, зазначив, що в ньому відображені умови типових контрактів Міжнародної федерації інженерів-консультантів (FIDIC) з урахуванням вимог українського законодавства. «Ми використовували термінологію, зрозумілу і для FIDIC, і для українських контролюючих і регуляторних органів»,— додав він.
Також до обговорення днопоглиблювальних проектів АМПУ для забезпечення їх максимальної прозорості були залучені фахівці Державної аудиторської служби України, Служби безпеки України, профільні наукові інститути та юридичні компанії.
«Днопоглиблювальні роботи в морському порту «Южний» і Чорноморськ є дійсно масштабними, їх загальний бюджет становить 9,6 млрд грн. З них у 2017 році заплановано освоєння на рівні 1,665 млрд грн і стільки ж в 2018-му. Виходячи з інвестованих в ці проекти коштів, а також безпрецедентної важливості запиту на ці роботи від бізнесу, ми і повинні спільно з підрядниками та іншими учасниками процесу забезпечити максимально якісний, чіткий і зрозумілий процес днопоглиблення»,— резюмував голова АМПУ.
Нагадаємо, перша подібна зустріч Ukrainian Dredging Day відбулася 3 лютого 2017 року в Американській торговельній палаті, де АМПУ презентувала ключовим днопоглиблювальним компаніям перспективи робіт на поточний рік, а також основні принципи, за якими будуть проводитися тендерні закупівлі.