2017-02-13 16:21:58

Реконструкція порту планувалася в інтересах великих російських компаній, які через ризик опинитися під санкціями не готові працювати в Криму відкрито. Після окупації Криму порт займається переважно перевалкою металобрухту і склотари.



Генеральний директор ТОВ «Лігоф» (Санкт-Петербург, РФ) Юрій Ровинський, що планував у 2015 році вкласти 5,4 млрд руб. в реконструкцію порту Феодосія (АРК, в окупації з 2014 р.), відмовився від цих планів, «зіткнувшись з цілковитим нерозумінням влади». 
«Так, я відмовився від цього проекту. На словах вони (влада Криму – прим.ред.) Інвесторів вітають, але по факту повний стопор. Все робиться або через своїх, або для себе. А не на благо бізнесу. Загалом, треба почекати, поки там все устаканиться з владою. Зараз вона невиразна », – цитує бізнесмена російський ПортНьюз.
Юрій Ровинський планував реконструкцію порту Феодосія в інтересах великих російських компаній, які через ризик опинитися під санкціями не готові працювати в Криму відкрито. Серед таких компаній – «Роснефть», яка хотіла в Криму зайнятися перевалкою нафти і нафтопродуктів.
Доставка бензину і дизельного палива з РФ в окупований нею в Крим через порт Феодосія дозволила б знизити кінцеву вартість цих товарів на автозаправних станціях. В даний час паливо доставляється на півострів через поромну переправу в Керчі. Вартість бензину в окупованому РФ Криму – помітно  більша ніж в російських регіонах (літр АІ 95 коштує в середньому 40-41 руб.)
Згідно з планом з розвитку порту в ньому передбачалося побудувати обладнання для збільшення обсягів контейнерної перевалки (з 400 до 800 TEUs на добу), реконструювати комплекс зі зберігання зернових вантажів (об’єм зберігання – 60 тис. Тонн) і комплекс з перевалки рослинних масел (потужністю 1,4 млн тонн на рік).
Крім того, Ровинський хотів побудувати новий рейдовий нафтопричал глибиною 18 м потужністю 6 млн тонн на рік з можливістю прийому і обробки танкерів дедвейтом до 150 тис. тонн. Зараз в порту діє два рейдових нафтопричала глибиною 13,5 м, продуктивність яких становить 3,5 тис. тонн на годину. Максимальна повна вантажопідйомність судів, які можуть скористатися причалами, зараз становить 115 тис. тонн.
Незважаючи на існуючі можливості порту, в останні роки він займався, в основному, тільки перевалкою металобрухту. Обсяг цих робіт становить близько 3 тис. тонн на місяць. І періодично – перевалкою склотари в невеликих обсягах. 
До 2014 року, коли Крим був окупований Російською фередацією, порт перевалював до 100 тис. тонн на місяць.