Прем’єр-Міністру України Тимошенко Ю.В.

Шановна Юліє Володимирівно!

Профспілка робітників морського транспорту України висловлює стурбованість
з приводу вашої заяви у засобах масової інформації щодо необхідності зменшити
портові збори у морських торговельних портах України у зв’язку з буцімто „їх
необґрунтованим підвищенням”.

Портові збори (корабельний, канальний, причальний, якірний, маяковий,
санітарний та адміністративний) стягуються з судновласника за створення
відповідних умов з забезпечення безпеки судноплавства. За їх рахунок
здійснюється фінансування наступних заходів: виконання експлуатаційних, днопоглиблювальних
робіт; утримання, ремонт та обслуговування гідротехнічних споруд, засобів
навігаційного обладнання, очисних споруд і обладнання для прийняття забруднень
з суден, їх будівництво, ремонт, модернізація, реконструкція; здійснення
гідрографічних промірів, виконання адміністративно-державних функцій (участь
України в роботі міжнародних морських організацій, науково-дослідницька
діяльність, фінансування аварійно-рятувальних заходів в зоні морської
відповідальності України).

Гостра необхідність підвищення портових зборів була обумовлена тим, що вони
не змінювалися з 2000 р. по 2008 р. За цей період в портах значно збільшилась
собівартість виконуваних робіт та послуг у зв’язку зі зростанням вартості
енергоносіїв, будівельних матеріалів, днопоглиблювальних робіт тощо.

Збільшення портових зборів було необхідне також для реалізації
інвестиційних проектів – витрати на створення та модернізацію причалів,
підтримання інфраструктури та гаран¬тійних глибин на підхідних каналах та
акваторіях портів тощо.

Виходячи з вищевикладеного, Кабінетом Міністрів України, після відповідного
опрацювання та погодження з усіма заінтересованими органами виконавчої влади,
була прийнята постанова № 769 від 20.08.2008р. про підвищення ставок портових
зборів на 58 %.

Прогнозні надходження від портових зборів у 2009 році можуть скласти 1,7
млрд. грн., відрахування до Державного бюджету – близько 550 млн. грн..

У разі прийняття Каб¬міном рішення щодо зменшення рівня портових зборів
тільки на 10 %, у другому півріччі поточного року порти недоотримають доходів
на 85 млн. грн., а відрахування до Держбюджету зменшаться на 26 млн. грн. Крім
того, у портах не буде забезпечено виконання норм і положень Генеральної і
галузевої угод, колективних договорів, знизиться рівень оплати праці портовиків
і зросте соціальна напруга у трудових колективах.

Щодо зернових вантажів, то переважна їх частина переробляється приватними
елеваторами, які розташовані у тому числі на території державних морських
торговельних портів і самостійно формують ціну на свої послуги, враховуючи
регульовані державою акордні ставки на перевалку зернових вантажів (4,5 долл.
США/тн.). Таким чином кінцева ціна, яка пропонується клієнтам елеваторів,
значно перевищує рівень акордних ставок. Елеватори сплачують портам тільки за
використання клієнтурою причалів і території портів при виконанні
навантажувально-розвантажувальних робіт (на сьогоднішній день розмір вказаної
плати (доход порту) становить 2,8 долл. США за 1 тонну зерна). Решта, а це
70-75 % загальної вартості послуг, є доходом приватного елеватора.

Враховуючи вищевикладене і для забезпечення захисту соціально-економічних
прав та інтересів сотень тисяч портовиків та членів їх сімей, Профспілка
робітників морського транспорту України, за дорученням профспілкових комітетів
первинних профспілкових організацій морських торговельних портів, звертається
до вас з проханням залишити ставки портових зборів на сьогоднішньому рівні та
сприяти подальшому розвитку морської галузі – однієї з небагатьох, що збільшує
доходи та відрахування до Державного бюджету, незважаючи на складні умови
роботи в період світової фінансової кризи.

З повагою,

Голова Профспілки

робітників морського транспорту України М.І.Кірєєв


Соответствующее открытое письмо направлено премьер-министру.


Прем’єр-Міністру України Тимошенко Ю.В.

Шановна Юліє Володимирівно!

Профспілка робітників морського транспорту України висловлює стурбованість
з приводу вашої заяви у засобах масової інформації щодо необхідності зменшити
портові збори у морських торговельних портах України у зв’язку з буцімто „їх
необґрунтованим підвищенням”.

Портові збори (корабельний, канальний, причальний, якірний, маяковий,
санітарний та адміністративний) стягуються з судновласника за створення
відповідних умов з забезпечення безпеки судноплавства. За їх рахунок
здійснюється фінансування наступних заходів: виконання експлуатаційних, днопоглиблювальних
робіт; утримання, ремонт та обслуговування гідротехнічних споруд, засобів
навігаційного обладнання, очисних споруд і обладнання для прийняття забруднень
з суден, їх будівництво, ремонт, модернізація, реконструкція; здійснення
гідрографічних промірів, виконання адміністративно-державних функцій (участь
України в роботі міжнародних морських організацій, науково-дослідницька
діяльність, фінансування аварійно-рятувальних заходів в зоні морської
відповідальності України).

Гостра необхідність підвищення портових зборів була обумовлена тим, що вони
не змінювалися з 2000 р. по 2008 р. За цей період в портах значно збільшилась
собівартість виконуваних робіт та послуг у зв’язку зі зростанням вартості
енергоносіїв, будівельних матеріалів, днопоглиблювальних робіт тощо.

Збільшення портових зборів було необхідне також для реалізації
інвестиційних проектів – витрати на створення та модернізацію причалів,
підтримання інфраструктури та гаран¬тійних глибин на підхідних каналах та
акваторіях портів тощо.

Виходячи з вищевикладеного, Кабінетом Міністрів України, після відповідного
опрацювання та погодження з усіма заінтересованими органами виконавчої влади,
була прийнята постанова № 769 від 20.08.2008р. про підвищення ставок портових
зборів на 58 %.

Прогнозні надходження від портових зборів у 2009 році можуть скласти 1,7
млрд. грн., відрахування до Державного бюджету – близько 550 млн. грн..

У разі прийняття Каб¬міном рішення щодо зменшення рівня портових зборів
тільки на 10 %, у другому півріччі поточного року порти недоотримають доходів
на 85 млн. грн., а відрахування до Держбюджету зменшаться на 26 млн. грн. Крім
того, у портах не буде забезпечено виконання норм і положень Генеральної і
галузевої угод, колективних договорів, знизиться рівень оплати праці портовиків
і зросте соціальна напруга у трудових колективах.

Щодо зернових вантажів, то переважна їх частина переробляється приватними
елеваторами, які розташовані у тому числі на території державних морських
торговельних портів і самостійно формують ціну на свої послуги, враховуючи
регульовані державою акордні ставки на перевалку зернових вантажів (4,5 долл.
США/тн.). Таким чином кінцева ціна, яка пропонується клієнтам елеваторів,
значно перевищує рівень акордних ставок. Елеватори сплачують портам тільки за
використання клієнтурою причалів і території портів при виконанні
навантажувально-розвантажувальних робіт (на сьогоднішній день розмір вказаної
плати (доход порту) становить 2,8 долл. США за 1 тонну зерна). Решта, а це
70-75 % загальної вартості послуг, є доходом приватного елеватора.

Враховуючи вищевикладене і для забезпечення захисту соціально-економічних
прав та інтересів сотень тисяч портовиків та членів їх сімей, Профспілка
робітників морського транспорту України, за дорученням профспілкових комітетів
первинних профспілкових організацій морських торговельних портів, звертається
до вас з проханням залишити ставки портових зборів на сьогоднішньому рівні та
сприяти подальшому розвитку морської галузі – однієї з небагатьох, що збільшує
доходи та відрахування до Державного бюджету, незважаючи на складні умови
роботи в період світової фінансової кризи.

З повагою,

Голова Профспілки

робітників морського транспорту України М.І.Кірєєв